آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن

اگر شما هم یکی از مصرف کنندگان دستگاه مخلوط کن باشید، لازم است بدانید که ممکن است با پرسش علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن مواجه شوید. برای رفع مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن لازم است اقداماتی را در این زمینه انجام دهید. در ادامه نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به صورت کامل نکاتی را برای بررسی و عیب یابی علت سفت شدن تیغه مخلوط کن که می تواند مربوط به کثیفی کلکتور، کوتاهی ذغال ها و … باشد را برای شما شرح می دهد. به کمک این مقاله از هوم خانه می تواند به راحتی مشکل دستگاه خود را در منزل برطرف نمایید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا تیغه مخلوط کن نمیچرخه؟

علت سفت شدن تیغه مخلوط کن و یا علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن به طور کلی به 4 عامل بستگی دارد. از مهم ترین آن ها می توانیم به گیر کردن مواد غذایی در بین تیغه ها و محل سوار شدن آن ها اشاره کنیم. البته لازم است بدانید که باید عوامل دیگر مانند نیم سوز شدن آرمیچر، کوتاه شدن ذغال های موتور و عدم کثیف بودن کلکتور را نیز بررسی کنید. از ین رو چنانچه با این مشکل در دستگاه خود مواجه شده اید، در اولین قدم باید به عیب یابی و بررسی علت بروز این مشکل بپردازید. متخصصین هوم خانه در ادامه عوامل موثر در نچرخیدن تیغه و نحوه رفع مشکل را برای شما ذکر کرده اند.

4 دلیل نچرخیدن تیغه مخلوط کن

به طور کلی می توان برای مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن 4 علت اصلی را مطرح نمود که باید هریک از این فاکتورها به دقت مورد عیب یابی و بررسی قرار بگیرند:

  1. کثیف بودن کلکتور
  2. نیم سوز شدن آرمیچر
  3. کوتاه شدن ذغال های موتور
  4. گیر کردن مواد غذایی بین تیغه و محل سوار شدن

کثیف بودن کلکتور علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن

کلکتور یکی از بخش های مهمی است که باید به هنگام بروز مشکل نچرخیدن تیغه آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت داشتن گرد و غبار به خوبی آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که این بخش از مخلوط کن از حساسیت بسیاری برخوردار بوده و باید برای عیب یابی و تعمیر آن و در نهایت رفع مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نیم سوز شدن آرمیچر دلیل نچرخیدن تیغه مخلوط کن

برای بررسی نیم سوز شدن آرمیچر حتما از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ چرا که در صورت نیاز باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. لازم به ذکر است که آرمیچر یک بخش حساس از موتور می باشد که باید برای تعمیر آن مهارت کافی داشته باشید. در صورتی که در این کار توانایی لازم را ندارید، حتما برای بررسی و عیب یابی علت سفت شدن تیغه مخلوط کن با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

کوتاه شدن ذغال های موتور علت سفت شدن تیغه مخلوط کن

برای بررسی دلیل نچرخیدن تیغه مخلوط کن لازم است حتما ذغال های موتور را به خوبی بررسی کنید تا در صورت کوتاه شدن، برای تعویض آنها اقدام نمایید. به طور کلی ذغال ها ممکن است با گذشت زمان و استفاده مکرر کوتاه شده و کارکرد مفید خود را از دست بدهند. برای بررسی و تعویض ذغال ها لازم است موتور را باز کرده و اتصالات مربوط به ذغال ها را جدا کنید. سپس ذغال های جدید را جایگزین کرده و اتصالات مربوطه را مجدد وصل نمایید تا مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن رفع شود.

رسوب مواد غذایی در تیغه ها علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن

به شما توصیه می کنیم که حتما با استفاده از یک اسفنج نرم و کمی آب و مایع شوینده، ذرات ریز مواد غذایی که بین تیغه ها و محل سوار شدن رسوب کرده اند را تمیز نمایید. این کار را حتما پس از هر بار استفاده از مخلوط کن انجام دهید تا مشکل سفت شدن تیغه مخلوط کن رفع گردد.

نکات جلوگیری از بروز مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن

به منظور جلوگیری از مشکل نچرخیدن تیغه مخلوط کن به شما توصیه می کنیم نکاتی که در ادامه این مقاله آورده شده است را رعایت نمایید:

  • پس از هر بار استفاده از دستگاه، حتما آن را به خوبی تمیز کنید تا خرده های مواد غذایی در تیغه ها رسوب نکنند.
  • از ریختن مواد غذایی بسیار خشک و سفت درون مخلوط کن خود خودداری نمایید.
  • جهت سرویس موتور مخلوط کن حتما به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید.

نتیجه گیری از علت نچرخیدن تیغه مخلوط کن

همان طور که در مقاله بالا گفته شد، دلیل نچرخیدن تیغه مخلوط کن به طور کلی به 4 عامل زیر بستگی دارد:

  • کثیف بودن کلکتور
  • نیم سوز شدن آرمیچر
  • کوتاه شدن ذغال های موتور
  • گیر کردن مواد غذایی بین تیغه و محل سوار شدن

به منظور رفع مشکلات گفته شده بهتر است در صورت نداشتن مهارت کافی، از یک تکنسین متخصص تعمیر مخلوط کن در منزل خود کمک بگیرید. مرکز تعمیرات تخصصی هوم خانه می تواند در زمینه خدمات تعمیرات انواع مخلوط کن و رفع مشکلات آن به شما کمک نماید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست