آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن چای ساز

علت روشن نشدن چای ساز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن چای ساز می پردازیم. دلایل زیادی برای این عیب در چای ساز وجود دارد که برخی از آنها را به راحتی می توانید در منزل برطرف نموده و برای برخی هم نیاز به استفاده از خدمات تعمیرکار نمایندگی هوم خانه خواهید داشت. در ادامه به بررسی همه موضوعات مربوط به علت کار نکردن چای ساز می پردازیم.

چرا چای ساز روشن نمی شود؟

علت روشن نشدن چای ساز و یا همان علت روشن نشدن کتری چای ساز، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قطعی برق
  • خرابی پریز برق
  • معیوب بودن سیم و دو شاخه
  • آسیب دیدن دکمه پاور چای ساز
  • مشکل داشتن برد الکتریکی

عیب یابی 5 علت روشن نشدن چای ساز

عیب یابی علت روشن نشدن چای ساز به شرح زیر می باشد:

چای ساز در میان کاربران امروز تبدیل به یک وسیله بسیار پرکاربرد شده است. به دلیل وقت گیر بودن استفاده از سماور و کتری های معمولی استفاده از چایسازها برای درست کردن چای طرفداران بیشتری پیدا کرده است. تمام فرایند درست کردن چای در این دستگاه نیاز به کمتر از 5 دقیقه زمان دارد. از این رو به راحتی می توانید از آن برای درست کردن چای در منزل با سرعت بالا استفاده نمایید. استفاده از چای ساز می تواند با مشکلاتی هم همراه باشد. یکی از این مشکلات هم روشن نشدن آن است. کار نکردن چای ساز می تواند به دلیل عیب های زیر باشد:

  1. قطع بودن برق منزل
  2. ایراد در پریز برق
  3. خرابی سیم دو شاخه
  4. خرابی دکمه پاور دستگاه
  5. ایراد در برد الکتریکی

در ادامه سعی کرده این با تشریح هر یک از این ایرادات به راه کارهای مناسبی را برای رفع علت روشن نشدن کتری چای ساز ارائه نماییم. کاربران هم می توانند با استفاده از ترفندهای معرفی شده در منزل اقدام به عیب یابی و حتی تعمیر چای ساز خود نمایند. البته در برخی موارد هم این مهم نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. که در این مواقع باید زا تعمیرکار چای ساز کمک بگیرید. برای تعویض قطعات هم به فکر استفاده از قطعات فابریک باشید.

قطع بودن برق منزل علت روشن نشدن چایساز

بررسی قطع بودن برق منزل برای مشخص شدن علت روشن نشدن چای ساز به شرح زیر است:

اولین ایرادی که باید برای بررسی علت روشن نشدن کتری چای ساز بررسی کنید، قطع بودن برق منزل است. به هر دلیلی ممکن است برق منزل قطع شده باشد و یا نوسانات برق باعث ضعیف تر شدن آن باشد. برای این منظور سایر وسایل برقی موجود در منزل را بررسی کنید. اگر مشکل از قطعی برق نبود، می توانید به مراحل بعدی بروید. در صورت قطع بودن برق منزل ابتدا فیوز منزل را چک کنید تا مشکل از فیوز نباشد. گاها استفاده نادرست از لوازم الکتریکی باعث می شود تا فیوز بپرد.

ایراد در پریز علت روشن نشدن کتری چای ساز

بررسی ایراد در پریز علت کار نکردن چایساز به قرار زیر است:

قدم بعدی برای برسی کار نکردن چای ساز مربوط به بررسی برق پریزی است که دستگاه را به آن متصل می نمایید. بهتر از با استفاده از یک وسیله برقی دیگر برق این پریز را چک کنید. اگر مشکل از پریز بود از یک پریز دیگر برای روشن کردن چای ساز استفاده نموده و حتما مشکل پریز مورد نظر را حل کنید. البته ممکن است مشکل از سه راهی باشد که آن را به پریز متصل کرده اید. در این صورت نیز یک بار دستگاه را به صورت مستقیم به پریز برق وصل کرده و دوباره امتحان نمایید.

خرابی سیم دو شاخه علت کار نکردن چای ساز

بررسی خرابی سیم دو شاخه علت کار نکردن چای ساز به شرح زیر می باشد:

همچنین ممکن است سیم دو شاخه برق چای ساز خراب شده باشد. در این مواقع باید ابتدا کیفیت سیم را به صورت چشمی بررسی کنید. با مشاهده سوختگی و یا خراشیدگی احتمالا مشکل از سیم دو شاخه است. در این مواقع باید از سیم دو شاخه فابریک چای ساز خود استفاده کنید تا دستگاه دوباره درست شود.

خرابی دکمه پاور از دلایل روشن نشدن چای ساز

بررسی خرابی دکمه پاور دستگاه از علت روشن نشدن چای ساز به شرح زیر می باشد:

خراب بودن دکمه پاور نیز مانع از رسیدن برق به قسمت های داخلی و المنت دستگاه خواهد شد. از این رو باید این دکمه را نیز چک کنید. اگر دکمه پاور شکسته باشد، باید آن را تعویض نمایید. در صورتی که دارهای آن قطع شده باشد باید از تعمیرکار چایساز برای برطرف کردن آن کمک بگیرید.

ایراد در برد الکتریکی از علل روشن نشدن چای ساز

بررسی ایراد در برد الکتریکی از روشن نشدن چای ساز به قرار زیر می باشد:

آخرین ایرادی که می تواند مانع از روشن شدن چای ساز شود، خرابی برد الکتریکی آن است. برد الکتریکی تقسیم کننده جریان و فرمان ها در مدار چای ساز است که در صورت خرابی به هیچ کدام از وظایف خود عمل نکرده و در نتیجه چای ساز هم روشن نخواهد شد. در این مواقع ممکن است بتوان برد را با چند ترفند ساده تعمیر کرد. گاها هم نیاز به تعویض برد الکتریکی خواهید داشت.

برای تعمیر و یا تعویض برد الکتریکی چای ساز می توانید زا خدمات هوم خانه استفاده نمایید. هوم خانه نمایندگی تعمیرات چای ساز بوده و تمام نیازهای شما را در این باره برطرف می نماید. دسترسی به قطعات فابریک چایساز از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های استفاده از خدمات هوم خانه می باشد.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن چایساز در هوم خانه

نتیجه گیری از علت روشن نشدن چایساز در هوم خانه به شرح زیر است:

به بررسی موارد مختلفی که می توانند علت کار نکردن چای ساز باشند، پرداختیم. روش های برطرف نمودن هر یک را نیز مرور کردیم. به صورت خلاصه می توان کفت که برخی از ایرادات به دلیل عدم نرسیدن برق به دستگاه می باشد که کاربر می تواند آنها را برطرف نماید و برخی ایرادات نیز به دلیل خرابی قطعات داخلی دستگاه بوده و نیاز به استفاده از خدمات تعمیرکار چای ساز خواهند داشت. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات چایساز در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست