آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن مخلوط کن

علت روشن نشدن مخلوط کن به قطعات و موارد مختلفی در این دستگاه باز می گردد. در این مقاله سعی داریم تا همه این مشکلات و ایرادات را با هم مرور نموده و بهترین راه ها برای رفع مشکل کار نکردن مخلوط کن بیان نماییم. در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستید که چرا مخلوط کن روشن نمی شود، در ادامه این مقاله با هوم خانه همراه باشید.

در ادامه با هوم خانه همراه بمانید.

چرا مخلوط کن روشن نمی شود؟

دلایل متعددی برای علت روشن نشدن مخلوط کن برشمرد. برخی از این دلایل کاملا فنی بوده و نیاز به استفاده از خدمات تعمیرکار مخلوط کن دارد. برخی از آنها تنها با تعویض قطعات قابل حل است و برخی نیز با چند ترفند ساده قابل رفع خواهند بود. مواردی که کاربران می توانند در منزل نسبت به رفع آن اقدام نمایند، به شرح زیر است:

  • کمبود برق
  • قطع شدن برق پریز
  • وارد شدن فشار زیاد به موتور مخلوط کن

مواردی هم که نیاز به تعویض قطعه دارند، به قرار زیر می باشند:

  • خراب شدن سیم برق مخلوط کن
  • از بین رفتن زغال مخلوط کن
  • خرابی دکمه پاور دستگاه
  • سوختن موتور مخلوط کن

در برخی موارد هم تعمیرکار حرفه ای می تواند اقدام به تعمیر مخلوط کن نماید:

  • خرابی مدار ها و پاره شدن سیم های اتصال آنها
  • خرابی صفحات کنترل و پایانه های مخلوط کن

در ادامه به بررسی هر یک از این ایرادات به صورت جداگانه پرداخته و ترفندهای حل آنها را نیز مرور خواهیم نمود.

کمبود برق می تواند دلیل روشن نشدن مخلوط کن باشد

یکی از مواردی که مانع از روشن شدن مخلوط کن می شود و به نوعی می تواند علت کار نکردن مخلوط کن باشد، نرسیدن برق کافی به دستگاه است. در صورتی که برق خانه قطع شده باشند، مخلوط کن روشن نخواهد شد. بنابراین در درجه اول باید چک کنید برق خانه وصل باشد. همچنین نوسانات برق و کاهش قدرت برق خانه نیز می توانید دلیلی بر این موضوع باشد که آن را نیز باید بررسی نمایید. در نهایت ممکن است برق پریز مربوطه قطع شده باشد. از این رو یا پریز را با دستگاه دیگری چک کنید یا مخلوط کن را با پریز دیگری امتحان نمایید.

خرابی سیم های برق متصل به میکسر می توانند علت روشن نشدن مخلوط کن باشند

یکی دیگر از عواملی که مانع از رسیدن برق به دستگاه می شود، خرابی سیم های اتصال برق آن می باشد. خراب شدن سیم دو شاخه مخلوط کن در طول عمر این دستگاه ایرادی رایج است. در این مواقع تنها راه حل تعویض این سیم دو شاخه خواهد بود. برای مطمئن شدن نسبت به این موضوع باید خود سیم را بررسی نمایید.

خرابی صفحه کنترل برق علت روشن نشدن مخلوط کن

ممکن است سیم اتصال سالم باشد و در عوض صفحه کنترل دستگاه ایراد پیدا کرده باشد. بروز ایراد در صفحه کنترل مانع از به جریان افتاد برق در مدارهای دستگاه شده و با مشکل کار نکردن مخلوط کن مواجه خواهید شد. در چنین مواردی تنها راه تعمیر صفحه کنترل است. برای تعمیر این صفحه شما می توانید از نمایندگی تعمیرات مخلوط کن در هوم خانه کمک بگیرید.

خراب بودن دکمه پاور دلیل عدم روشن شدن مخلوط کن

بررسی خراب بودن دکمه پاور علت کار نکردن مخلوط کن به شرح زیر است:

در صورت سالم بودن صفحه کنترل ممکن است ایراد مربوط به دکمه پاور باشد. در صورتی که دکمه پاور خراب شده باشد، برق در مدار مخلوط کن به جریان نخواهد افتاد. از این رو در این مواقع بایستی نسبت به تعویض دکمه پاور اقدام نمایید. البته به خاطر داشته باشید که در تعویض این قطعه عجله نکرده و حتما با تعمیرکار مخلوط کن در این باره مشورت نمایید.

کوتاه شدن زغال موتور علت کار نکردن مخلوط کن

یکی از دلایلی که مانع از شروع کار موتور مخلوط کن شده و به نوعی می تواند علت روشن نشدن مخلوط کن باشد، خرابی زغال است. اگر زغال با استفاده از دستگاه از اندازه مشخصی کوتاه تر شود، موتور به جریان نخواهد افتاد. این مشکل تنها و تنها با تعویض زغال مخلوط کن درست خواهد شد.

خرابی صفحه کنترل سرعت یا صفحه کنترل الکترونیکی دلیل روشن نشدن مخلوط کن

خرابی صفحه کنترل سرعت و صفحه کنترل الکترونیکی و به صورت کلی پایانه های مخلوط کن دلیل روشن نشدن مخلوط کن می باشند. عیب یابی و تعمیر این قطعات از عهده افراد عادی خارج بوده و تعمیرکار حرفه ای مخلوط کن می تواند نسبت به این موضوع اقدام نماید.

وارد شدن فشار زیاد به موتور نیز می تواند علت کار نکردن مخلوط کن باشد

وارد شدن فشار زیاد به موتور نیز می تواند علت کار نکردن مخلوط کن باشد. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

اگر به تازگی از مخلوط کن خود برای مدت طولانی استفاده مرده باشید، ممکن است فشار زیادی به موتور وارد شده باشد. یا افتادن دستگاه از یک ارتفاع بالا نیز این مشکل را به وجود خواهد آورد. در این مواقع برای رفع مشکل بایستی چند ساعت دستگاه را خاموش نگه دارید تا خنک شود. سپس می توانید از آن استفاده نمایید. در صورت حل نشدن مشکل بایستی با نمایندگی تعمیرات مخلوط کن در تهران تماس بگیرید.

خراب شدن اورلود علت کار نکردن مخلوط کن

اگر به دنبال علت روشن نشدن مخلوط کن خود هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما اورلود را بررسی نماید. در ادامه علت کار نکردن مخلوط کن را برای شما شرح دادیم:

  • در ابتدا سیم های متصل شده به اورلود را جدا کنید.
  • سپس با آوومتر برای تست آن اقدام نمایید.
  • آوومتر را به پایه های آن متصل کنید و به عقربه توجه نمایید.
  • در صورتی که عقربه ها با کمی انحراف، به سمت عدد صفر هستند، اورلود سالم است.
  • اگر انحراف عقربه ها را مشاهده نکردید، اورلود را تعویض کنید.

سوختن موتور دلیل روشن نشدن مخلوط کن

آخرین دلیل روشن نشدن مخلوط کن سوختن موتور است. دلیلی زیادی برای سوختن این قطعه در مخلوط کن وجود دارد. دلایلی اعم از عمر طولانی دستگاه، استفاده از مخلوط کن برای مدت طولانی، آب خوردن موتور و نوسانات برق می توانند باعث بروز این مشکل شده باشند. در این مواقع نیز چاره ای جز تعویض موتور مخلوط کن خود نخواهید داشت.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن مخلوط کن در هوم خانه

در این مقاله به بررسی موارد مختلفی که علت روشن نشدن مخلوط کن می باشند، پرداختیم و ترفندهایی را برای رفع آنها نیز مرور کردیم. در سه دسته مختلف این عیب ها قابل رفع عیب می باشند.

  • برخی از آنها تنها با چند ترفند ساده رفع می شوند.
  • در برخی موارد نیاز به تعویض قطعات خواهید داشت.
  • در موارد دسته سوم نیز تعمیرکار حرفه ای مخلوط کن می توانید نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدام نماید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات مخلوط کن و تامین کننده قطعات فابریک این دستگاه آماده ارائه این خدمات به کاربران می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست