آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

چرا مخلوط کن در حین کار خاموش می شود؟

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار می پردازیم. خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن به دلایل مختلفی در این دستگاه بروز می کند. برای عیب یابی و تعمیر آن می توانید از موارد اشاره شده در این مقاله استفاده نمایید. در صورت نیاز به تعویض قطعات نیز بهتر است از نمایندگی تعمیرات مخلوط کن در هوم خانه کمک بگیرید.

در ادامه با هوم خانه همراه بمانید.

  • چرا مخلوط کن در حین کار خاموش می شود؟
  • خاموش شدن مخلوط کن در حین کار با آن، یکی از ایراداتی محسوب می شود که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. به طور کلی این عوامل به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول موارد فنی به شمار می آیند که به دلیل خرابی قطعات داخلی رخ می دهد. دسته دوم نیز ایرادات معمولی می باشد که به دلیل نوع استفاده از مخلوط کن باز می گردد. در این مطلب تمامی عواملی که باعث خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن می شوند را بررسی می کنیم.

    6 علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

    نه فقط مخلوط کن ها بلکه بسیاری از دستگاه های برقی با این مشکل روبرو هستند که در حین کار بعضا با مشکلاتی روبرو شده و خاموش می شوند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. در ادامه سعی داریم به بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن بپردازیم:

    • ایرادات موتور
    • بار اضافی و زیاد وارد شده به دستگاه
    • خرابی ترموستات دستگاه
    • خراب شدن اورلود
    • خرابی فن پروانه

    کاربران می توانند با استفاده از این موارد و روش های برطرف نمودن آنها به راحتی دستگاه خود را عیب یابی کرده و حتی اقدام به تعمیر آن نمایند. البته بایستی متذکر شویم که ممکن است ایرادات وارده نیاز به بررسی بیشتر و حتی تعویض قطعاتی مانند اورلود یا فن پروانه داشته باشد که بایستی در این مواقع از خدمات نمایندگی تعمیرات مخلوط کن در تهران کمک بگیرید.

    ایرادات موتور علت خاموشی مخلوط کن در حین کار

    موتور مهم ترین قطعه در مخلوط کن های امروزی است که از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. خرابی خود موتور و یا هر کدام از قطعات آن می تواند منجر به از بین رفتن کارکرد دستگاه شده و در نتیجه در حین کار باعث خاموش شدن مخلوط کن نیز شود. بررسی ایرادات موتور مخلوط کن بسیار حرفه ای بوده و نیاز به تخصص و تجربه دارد. از این رو برای بررسی آن بهتر است با تعمیرکار مخلوط کن در هوم خانه تماس بگیرید.

    وارد شدن فشار زیاد به موتور دلیل خاموش شدن مخلوط کن در هنگام کار

    یکی از مواردی که کارکرد موتور مخلوط کن را با اختلال روبرو می سازد، وارد شدن فشار زیاد به دستگاه است. این فشار و بار اضافی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از آن به صورت پیوسته باشد و یا ناشی از استفاده از آن برای مخلوط کرد مواد نامناسب باشد. در هر دو صورت فشار زیادی به موتور وارد شده و در نتیجه باعث خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن می شود. در این مواقع باید دستگاه را چند دقیقه از برق بکشید تا دوباره به حالت عادی برگردد.

    افزایش دمای دستگاه علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

    علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار می تواند به دلیل داغ شدن آن باشد. در صورت داغ شدن شدید این دستگاه سوئیچ محافظتی آن در برابر گرمای زیاد یا همان ترموستات به صورت خودکار دستگاه را خاموش می نماید. در این مواقع بایستی حدود 30 دقیقه مخلوط کن را خاموش نمایید تا خنک شود. سپس دوباره می توانید از آن استفاده نمایید. داغ شدن مخلوط کن می تواند به علت استفاده زیاد از آن به صورت پیوسته باشد.

    خراب شدن فن دستگاه از دلایل خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن

    به بررسی خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن در حین کار به دلیل افزایش دما و داغ شدن آن پرداختیم. اشاره کردیم که این عیب در زمان هایی بروز می نماید که از دستگاه برای مدت طولانی به صورت پیوسته استفاده نماییم. مورد دیگری هم وجود دارد که می تواند باعث داغ شدن دستگاه شود. در صورت خرابی فن پروانه موتور، مخلوط کن بعد از چند دقیقه کار داغ شده و در نتیجه خاموش خواهد شد. برای رفع این عیب نیز می بایست فن دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. نشستن گرد و غبار روی فن نیز می تواند دلیل خرابی آن باشد.

    خرابی سوئیچ محافظ حرارتی دلیل خاموشی مخلوط کن

    وظیفه سوئیچ محافظ حرارتی در مخلوط کن ها خاموش کردن آن در هنگام داغ شدن و گرم شدن زیاد آن است. خرابی خود این قطعه نیز می تواند دلیل بر این امر باشد. در این مواقع نیز باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمایید.

    خرابی اورلود دلیل خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

    اورلود یکی از قطعات اصلی موتور است که نقش حفاظت الکتریکی آن را به عهده دارد. این قطعه در مواردی با اختلال روبرو می شود.

    • در صورت وارد شدن بار اضافی به دستگاه اورلود دست خوش خرابی می شود.
    • در صورت نشستن ریزگردها روی این قطعه شاهد خرابی آن خواهیم بود.
    • خرابی پروانه نیز می تواند دلیلی بر خرابی اورلود باشد.

    با خراب شدن اورلود ممکن است باعث خاموشی ناگهانی مخلوط کن باشید. در این مواقع باید این قطعه را عیب یابی و تعمیر کنید.

    روش های پیشگیری از خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن

    برای جلوگیری از بروز مشکل خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن در حین کار می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

    • از وارد کردن بار اضافی به موتور دستگاه جلوگیری کنید.
    • پس از هر 10 دقیقه کار کردن با مخلوط کن، حتما چند دقیقه ای را به آن استراحت دهید.
    • مانع از داغ شدن مخلوط کن بیش از اندازه شوید.
    • داغ شدن بیش از حد مخلوط کن می تواند به قطعاتی مانند سوییچ محافظ حرارتی شود.
    • حتما به صورت دوره ای برای سرویس موتور و نظافت فن پروانه مخلوط کن اقدام نمایید.

    نتیجه گیری از علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار در هوم خانه

    نتیجه گیری از علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار در هوم خانه به شرح زیر می باشد:

    به بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن در حین کار پرداختیم. باید دقت کنید که این عوامل در صورت بروز باید هر چه سریع تر رفع شوند. برای موارد حساس مانند خراب شدن اورلود، خرابی موتور، خرابی فن پروانه و خرابی سوئیچ حرارتی نیاز به استفاده از خدمات تعمیرکار حرفه ای مخلوط کن خواهید داشت. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات مخلوط کن و تامین کننده قطعات فابریک این دستگاه آماده ارائه این خدمات به کاربران می باشد.

    4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

    دیدگاهی بنویسید

    دیدگاه خود را وارد کنید
    نام خود را وارد کنید
    ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
    avatar
    صادق 12 فروردین 1402

    در حال خورد کردن بودم که دیگه دستگاه اسیاب کار نکرد چراغش روشنه ولی اسیاب نمی کنه

    پاسخ دادن
      avatar
      homekhane3 14 فروردین 1402

      سلام. احتمالا مشکل از فنر داخل آسیاب یا کوبل زیر آن است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
    avatar
    علی 09 دی 1402

    سلام برای اولین بار در حال خورد کردن بودم که دیدم اسیاب بعد از چند بار که دکمه را زدم خورد میکرد که ناگهان کار نکرد فکر کردم سوخته ولی بعد از چند دقیقه امتحان کردم دوباره روشن شد ازنمیدونم عادی یا باید ببرم جایی که خریدم بهشون بگم ببینم چی میگن

    پاسخ دادن
      avatar
      homekhane3 09 دی 1402

      درود، ممکن است به دستگاه فشار زیادی وارد شده یا داغ شده باشد که به صورت ناگهانی خاموش می شود.

      پاسخ دادن