راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار دهید؟

چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار دهید؟ مخلوط کن یکی از دستگاه های پراستفاده محسوب می شود که از آن برای مخلوط کردن انواع مایعات و تهیه انواع سس ها استفاده می شود. شاید تصور کنید که هر نوع ماده غذایی را می توانید با کمک مخلوط کن مخلوط نمایید، اما در اشتباه هستید. هوم خانه در ادامه به شما خواهد گفت که چه موادی نباید در مخلوط کن ریخته شوند. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد مواد نامناسب برای مخلوط کن دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های مجموعه تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

6 چیزی که نباید در مخلوط کن ریخته شوند!

چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار دهید؟ این سوالی است که بیشتر مصرف کنندگان می پرسند. لازم است بدانید چه موادی نباید در مخلوط کن ریخته شوند. این نوع مواد غذایی شامل موارد زیر می شوند:

  1. غذاهای ضخیم و چسبناک
  2. مواد غذایی خشک شده
  3. غذا های سخت
  4. مواد غذایی فیبری
  5. مایعات داغ
  6. قاشق و سایر ظروف

غذا های ضخیم و چسبناک نباید در مخلوط کن ریخته شوند

غذاهای چسبناک جزء مواد غذایی محسوب می شوند که نباید آنها را داخل مخلوط کن بریزید. مواد غذایی که به شدت متراکم هستند، باعث سخت تر کار کردن مخلوط کن شده و فشار زیادی را به موتور آن وارد می کنند. به طور مثال سیب زمینی پخته جزء مواد غذایی به شمار می آید که نباید داخل مخلوط کن له شود. در واقع شما نباید برای تهیه پوره سیب زمینی از مخلوط کن استفاده کنید.

مواد غذایی خشک شده نباید داخل مخلوط کن خرد شوند

بیشتر افراد غذاهای خشک شده را ترجیح می دهند. اما این نوع مواد غذایی قطعا برای مخلوط کن مناسب نیستند. میوه های خشک شده می توانند آسیب جدی به مخلوط کن وارد کنند. همینطور باعث کند شدن و تغییر شکل تیغه ها می شوند. بهتر است برای مخلوط کردن مواد غذایی خیلی خشک، آن ها را در آب قرار دهید تا کمی نرم تر شوند.

غذای سخت به مخلوط کن آسیب می زنند

چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار دهید؟ غذاهای خیلی سخت مانند میوه یخ زده، سبزیجات منجمد، مکعب یخ زده، ادویه جات و ترشی جات و دانه های قهوه جزء مواردی هستند که نباید آن ها را با مخلوط کن خرد کنید. بهتر است برای مخلوط کردن مواد غذایی منجد، اجازه دهید تا کمی به دمای محیط برسند و سپس برای خرد کردن آن ها اقدام کنید.

مواد غذایی فیبری نباید داخل مخلوط کن قرار بگیرد

مواد غذای فیبری جزء موادی می باشند که نباید در مخلوط کن قرار دهید. به طور مثال کلم بروکلی یکی از این مواد غذایی می باشد. به شما توصیه می کنیم که در زمان مخلوط کردن مواد غذایی فیبری، حتما کمی آب به آن ها اضافه کنید تا مشکلی برای دستگاه رخ ندهد.

مایعات داغ برای مخلوط کن مناسب نیستند

با ریختن مایعات داغ داخل پارچ، بخار ایجاد شده و باعث وارد کردن فشار به درب پارچ خواهد شد. همین طور منجر به ضعیف شدن تیغه ها خواهد شد. بهتر است پیش از مخلوط کردن مایعات خیلی داغ، اجازه دهید کمی آن ها خنک شوند و به دمای محیط برسند.

قاشق و سایر ظروف را داخل مخلوط کن قرار ندهید

در زمان مخلوط کردن و یا خرد نمودن مواد غذایی با مخلوط کن، نباید اجازه دهید تا قاشق، چنگال، چاقو و یا هر وسیله دیگری در پارچ باقی بماند. این کار باعث خراب شده تیغه ها خواهد شد. همین طور می تواند برای شما خطرناک باشد. بهتر است از در حین استفاده از مخلوط کن به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

نتیجه گیری از مواد غذایی نامناسب برای مخلوط کن 

مواد غذایی نامناسب برای مخلوط کن شامل 6 مورد مختلف می شود. به طور کلی لازم است بدانید که در حین استفاده از مخلوط کن، چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار دهید. در ادامه این 6 مورد را برای شما مجدد درج کرده ایم:

  1. غذا های ضخیم و چسبناک
  2. غذا های خشک شده
  3. غذا های سخت
  4. مواد غذایی فیبری
  5. مایعات داغ
  6. قاشق و سایر ظروف

هوم خانه، به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی انواع خدمات مربوط به عیب یابی و تعمیر مخلوط کن در محل را به شما ارائه خواهد داد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست