راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه نگهداری از چرخ گوشت

این روزها با توجه به هزینه های هنگفت لوازم خانگی، روش های نگهداری از این لوازم به خصوص وسایل موجود در آشپزخانه مانند چرخ گوشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو استفاده از ترفندهایی ساده برای افزایش کارایی این محصول به نظر معقول می رسد. اگر از چرخ گوشتی که خریداری کرده اید، به خوبی نگهداری نمایید، می توانید از کاهش عملکرد دستگاه در طول زمان و همچنین خرابی دستگاه جلوگیری نمایید. در این مطلب سعی داریم با بررسی نحوه نگهداری از چرخ گوشت، به شما در افزایش طول عمر مفید چرخ گوشت و روش های نگهداری از این محصول کمک نماییم.

کاربران گرامی چنانچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد نحوه نگهداری از چرخ گوشت دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

اهمیت نگهداری صحیح از چرخ گوشتQ

در صورتی که اطلاعات لازم در زمینه اصول نگهداری از چرخ گوشت را به دست آورید، می توانید با در نظر گرفتن ترفندهای مطلوب و راهکارهای مناسب، به راحتی طول عمر چرخ گوشت خود را افزایش دهید و مانع از ایجاد هرگونه مشکلات و خرابی در دستگاه شوید. نحوه نگهداری از چرخ گوشت مانند روش های نگهداری از سایر لوازم خانگی بوده و نیاز به تخصص و دانش خاصی نیز ندارد. هر فردی تنها با رعایت برخی نکات ساده می تواند از چرخ گوشت خود بهترین استفاده را داشته باشد.

نحوه نگهداری از چرخ گوشت

در این بخش قصد داریم تا به نکاتی اشاره کنیم که با رعایت آن ها می توانید از خرابی چرخ گوشت خود جلوگیری کنید؛ در این بخش با ما همراه باشید.

  • اصلی ترین نحوه نگهداری از چرخ گوشت، خرد کردن گوشت در قطعات مناسب و کوچک است که باعث می شود فشار زیادی به چرخ گوشت وارد نشود و موتور چرخ گوشت نیز به راحتی شروع به کار نماید.
  • بیشترین آسیب زمانی به چرخ گوشت وارد می شود که دستگاه به صورت خالی روشن شود؛ زیرا در این حالت دور و سرعت موتور افزایش بسیاری پیدا می کند و ممکن است موجب فرسایش آن شود. پس به هیچ وجه چرخ گوشت را به صورت خالی روشن نگذارید.
  • مدت زمانی که چرخ گوشت روشن بوده و در حال کردن است نیز در طول عمر آن موثر خواهد بود. بهتر است در هنگام استفاده از چرخ گوشت، هر ده دقیقه یک استراحت کوتاه به دستگاه خود بدهید. در این حالت کارایی دستگاه بهتر شده و طول عمر آن نیز بیشتر می شود.
  • اگر مقدار گوشتی که قرار است با استفاده از دستگاه چرخ کنید، زیاد است، بهترین اصول نگهداری از چرخ گوشت این است که هر چند دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کرده و به آن استراحت دهید یا اینکه گوشت ها را در روزهای متفاوتی چرخ کنید.
  • تیغه های چرخ گوشت از جمله اجزایی هستند که باید به صورت دوره ای تیز شوند تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. بهترین نحوه نگهداری از چرخ گوشت این است که هر سه ماه یک بار اقدام به تیز کردن تیغه ها نمایید. همچنین این تیغه ها باید با استفاده از آب ولرم شستشو داده شوند. اگر مواد غذایی بر روی این تیغه ها باقی مانده و خشک شود، تمیز کردن آن بسیار سخت بوده و تیزی تیغه ها را نیز از بین خواهد برد. به هر اندازه که تیغه ها تیزتر باشند، به دستگاه فشار کمتری وارد شده و بیشتر عمر می کند.
  • برخی از افراد برای خرد کردن سیب زمینی، پیاز و سبزیجات از چرخ گوشت استفاده می کنند که این کار باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای دستگاه خواهد شد. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که آب موجود در این مواد به موتور دستگاه نفوذ پیدا می کند و باعث خرابی آن خواهد شد.
  • گاهی مصرف کنندگان تصور می کنند که استفاده از تکه های بزرگ گوشت، فرآیند چرخ کردن آن ها را کوتاه تر کرده و در زمان نیز صرفه جویی خواهد نمود. اما در حقیقت زمانی که گوشت ها به تکه های بزرگتری تقسیم می شوند، فشار بیشتری به دستگاه وارد شده و باعث می شود تا کندتر از حد معمول کار کند و در نهایت نتیجه عکس خواهد داد.

تمیز کردن قطعات از اصول نگهداری از چرخ گوشت

یکی از بهترین و اصلی ترین نحوه نگهداری از چرخ گوشت، تمیز کردن صحیح و اصولی دستگاه است؛ زیرا شستن قطعات چرخ گوشت به صورت اصولی باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه می شود. چرخ گوشت از قطعات ریز و درشت بسیاری تشکیل شده است که در حین کارکرد دستگاه، ممکن است گوشت در میان این قطعات مانند محفظه نگهدارنده، تیغه و محور مارپیچ گیر کند. استوانه پلاستیکی چرخ گوشت نیز ممکن است در اثر گذر زمان دچار کثیفی شده و کپک بزند.

برای رعایت اصول نگهداری از چرخ گوشت و قطعات آن و جلوگیری از بروز مشکلات، بهتر است این قطعات را با استفاده از آب و مواد شوینده مناسب شستشو دهید. پس از خشک شدن قطعات می توانید آنها را دوباره نصب و سرهم نمایید و دستگاه را تا استفاده بعدی در مکان مناسب قرار دهید. اگر احساس می کنید که ممکن است گرد و غبار بر روی دستگاه بنشیند، می توانید قطعات دستگاه را در فویل یا پلاستیک بپیچانید و آنها را تا استفاده بعدی تمیز نگه دارید.

نکات ایمنی نگهداری از چرخ گوشت

در این بخش قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که با رعایت آن ها می توانید عمر مفید چرخ گوشت خود را افزایش دهید.

  • به هیچ عنوان از پارچه مرطوب برای شستشو و تمیز کردن قسمت های برقی چرخ گوشت استفاده نکنید و آن را با آب نشویید.
  • هرگز برای فشار دادن گوشت به درون چرخ گوشت از انگشتان دستتان استفاده نکنید.
  • کلید، پریز و سیم اتصال چرخ گوشت را به صورت مرتب بررسی نمایید.
  • هنگامی که قطعات چرخ گوشت را شستشو کرده و تمیز نمودید، آن ها را با استفاده از یک پارچه تمیز به طور کامل خشک کرده و در نایلون قرار دهید تا آلودگی و حشرات به آن وارد نشود.
  • همواره به یاد داشته باشید که اگر بیش از حد به موتور چرخ گوشت فشار وارد کنید، موتور می سوزد.
  • پس از هر بار وارد کردن گوشت، گوشت کوب چرخ گوشت را در قیف باقی بگذارید.
  • مطابق با دستور سازنده و نحوه نگهداری از چرخ گوشت، هر چند وقت یک بار دستگاه را سرویس و رفع عیب نمایید.
  • محل نگهداری از چرخ گوشت نیز یکی از مسائلی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موثرترین اصول نگهداری از چرخ گوشت برای افزایش طول عمر آن به حساب می آید. به طور کلی چرخ گوشت را باید در مکانی به دور از هرگونه رطوبت نگهداری نمایید. رطوبت بر موتور دستگاه اثر گذاشته و عملکرد آن را کاهش می دهد.
  • یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب چرخ گوشت باید در نظر بگیرید، این است که حتما تیغه ها و صفحات برش دستگاه از نوع ضدزنگ باشند. ضدزنگ بودن این قطعات باعث می شود تا از فرسودگی قطعات دستگاه پس از شستشو جلوگیری شود. در این صورت نگهداری این قطعات ها بسیار آسان تر خواهد بود.

نتیجه گیری از نحوه نگهداری از چرخ گوشت در هوم خانه

در این مطلب به بیان نکات و نحوه نگهداری از چرخ گوشت پرداختیم تا بتوانید به راحتی عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید. با در نظر گرفتن اصول نگهداری از چرخ گوشت به صورت مطلوب می توانید از ایجاد مشکلات مختلف در دستگاه جلوگیری نمایید. با این حال چرخ گوشت دستگاهی کم دردسر و ساده است و اگر به صورت اصولی از آن نگهداری کنید، می توانید تا مدت ها از آن استفاده نمایید. در صورتی که تمامی اصول نگهداری از چرخ گوشت را رعایت کردید اما باز هم دستگاه شما دچار خرابی شده است، برای پیدا کردن ایراد آن بهتر است از نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در هوم خانه کمک بگیرید.

امتیاز

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست