راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

بهترین روش های تمیز کردن چرخ گوشت

تمیز کردن چرخ گوشت مانند سایر وسایل برقی در منزل دارای چالش هایی است که حتما باید به حساسیت های مربوط به آنها دقت داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین روش های تمیز کردن چرخ گوشت را با شما در میان بگذاریم تا از این پس برای این منظور در منزل مشکلی نداشته باشید. همچنین نکاتی را برای حفظ هر چه بهتر کیفیت قطعات چرخ گوشت بعد از تمیز کردن آن نیز مرور خواهیم نمود.

در ادامه با هوم خانه همراه بمانید.

مراحل تمیز کردن چرخ گوشت

مراحل تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

  • چرخ کرده چند تکه نان
  • جدا کردن قطعات جدا شدنی
  • شستن قطعات و دستمال کشیدن بدنه دستگاه
  • خشک کردن قطعات

اجرای این مراحل به سادگی می تواند بهترین نتیجه را برای تمیز کردن چرخ گوشت برای شما به دنبال داشته باشد. البته نکته مهمی که حتما باید مد نظر داشته باشید، اجرای این روش ها بلافاصله بعد از اتمام کار است. اگر غیر از این نسبت به این موضوع اقدام کنید شرایط کمی پیچیده شده و ممکن است اجرای این مراحل هم سخت شود. با گذشت زمان تکه های گوشت داخل دستگاه به خوبی در آن سفت شده و دیگر نمی توان به سادگی آنها را از بدنه دستگاه جدا کرد. برای همین سعی کنید این مراحل را بلافاصله بعد از اتمام مراحل استفاده از چرخ گوشت به اجرا در آورید.

چرخ کرده چند تکه نان برای تمیز کردن چرخ گوشت

چرخ کرده چند تکه نان برای تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر انجام می پذیرد:

برای اینکه بتوانید تمام تکه های گوشت باقی مانده در دستگاه را از آن جدا کنید، ابتدا باید چند تکه نان را در دستگاه چرخ کنید. قطعات نان را به اندازه های حبه های گوشت جدا کرده و آنها را دقیقا مانند مراحل چرخ کردن گوشت در دستگاه چرخ کنید. در روش های تمیز کردن چرخ گوشت این روش می تواند تاثیر زیادی روی نتیجه نهایی داشته باشد.

جدا کردن قطعات جدا شدنی در راهنمای تمیز نمودن چرخ گوشت

جدا کردن قطعات جدا شدنی در راهنمای تمیز نمودن چرخ گوشت به شرح زیر انجام می پذیرد:

بعد از چرخ کردن تکه ها نان دستگاه را از برق جدا کرده و قطعات جدا شدنی آن را نیز جدا کنید و برای تمیز کردن هر چه بهتر این قطعات بهتر است آنها را به صورت جدا تمیز نمیاید. برای جدا کردن این قطعات باید مراقب باشید همه به خود آنها آسیبی وارد نسازید و هم به دستان خودتان نیز آسیبی وارد نشود. برای جدا کردن راحت تر این قطعات نیز می توانید زا راهنمای چرخ گوشت خود استفاده کنید.

شستن قطعات و دستمال کشیدن بدنه دستگاه در راهنمای تمیز کردن چرخ گوشت

شستن قطعات و دستمال کشیدن بدنه دستگاه در راهنمای تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر انجام می پذیرد:

بعد از جدا کردن قطعات باید آنها در محلول آب و شوینده خیس کنید. به دلیل اینکه چربی زیادی روی این قطعات وجود دارد تمیز کردن آنها باعث از بین رفتن چربی ها نشده و از این رو قبل از دستمال کشیدن باید آنها را در تشتی پر از آب گرم و مواد شوینده بریزید. به قطعات فرصت دهید تا خوب خیس شوند و در این فاصله می توانید با یک دستمال مرطوب بدنه دستگاه خود را تمیز کنید. سپس هر یک از قطعات را نیز با رعایت نکات احتیاطی دستمال کشیده و تمیز نمایید.

خشک کردن قطعات برای تمیز کردن چرخ گوشت

خشک کردن قطعات برای تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر انجام می پذیرد:

بعد از اتمام شستشوی قطعات چرخ گوشت بهتر است آنها را کاملا خشک کنید. استفاده از قطعات خیس برای بستن دستگاه می تواند منجر به زنگ زدن آنها شود. از این رو بهتر است آنها را روی یک پارچه تمیز در دمای اتاق پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

نکات مهم در اجرای روش های تمیز کردن چرخ گوشت

نکات مهم در اجرای روش های تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر است:

  • دقت کنید که برای تمیز کردن قطعات چرخ گوشت از مواد شوینده ای مانند بنزین و گازوئیل استفاده نکنید. بوی این مواد به مدت طولانی در دستگاه شما باقی مانده و امکان استفاده از آن را از شما سلب می نماید.
  • برای تمیز کردن قطعات احتیاط کنید تا دست خودتان را نبرید.
  • از پارچه نرم برای تمیز کردن بدنه دستگاه استفاده کنید تا روی آن را خط نیندازید.
  • حتما دقت کنید که به قسمت های موتور دستگاه آسیبی وارد نسازید. زیرا ممکن است دستگاه با ایراداتی روبرو شود.

نکاتی برای نگهداری از چرخ گوشت بعد از تمیز کردن آن

نکاتی برای نگهداری از چرخ گوشت بعد از تمیز کردن آن به شرح زیر می باشند:

  • برای اینکه قطعات دستگاه شما طول عمر بیشتری داشته باشند می توانند بعد از تمیز کردن آنها را در پلاستیک های مهر و موم شده با مقداری برنج نگه دارید تا هم زنگ نزنند و هم کیفیت خود را حفظ کنند.
  • همچنین نگه داری از قطعات فلزی چرخ گوشت در فزیر نیز می تواند گزینه ای عالی برای حفظ کیفیت و طول عمر این قطعات باشد. این ترفند همچنین باعث می شود تا در هنگام استفاده نیز راحت تر گوشت ها را چرخ نمایید.
  • بعد از چند بار استفاده و تمیز کردن نیز می توانند تیغه های چرخ گوشت را با سوهان های مخصوص دوباره تیز کنید.

نتیجه گیری از بهترین روش های تمیز کردن چرخ گوشت در هوم خانه

نتیجه گیری از بهترین روش های تمیز کردن چرخ گوشت در هوم خانه به شرح زیر است:

به بررسی مراحل مختلف تمیز کردن چرخ گوشت پرداختیم. کاربران می توانند با دقت به این نکات علاوه بر اینکه چرخ گوشت خود را تمیز کنند آن را در شرایط بهین های نگهداری کرده و برای مدتی طولانی از آن بهره مند شوند. این نکات حتی می توان شما را از استفاده از خدمات تعمیرکار چرخ گوشت نیز بی نیاز سازد.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست