آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

تمیز نکردن بخارشوی

تمیز نکردن بخارشوی
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مطلب قصد داریم در مورد علت تمیز نکردن بخارشوی مواردی را بیان کنیم. با توجه به اینکه یکی از وسایل نظافتی که کاربردهای زیادی دارد، بخارشوی است، در نتیجه در صورتی که دستگاه به خوبی قادر به تمیز کردن نباشد، سبب می‌شود تا نتیجه خوبی از استفاده از بخارشوی حاصل نشود. از جمله سوالات رایجی که کاربران از تعمیرکاران ما می‌پرسند در مورد دلیل کاهش قدرت تمیزکنندگی بخارشوی است؛ زیرا این مشکل معمولا برای اکثر بخارشوهایی رخ می‌دهد که علت اصلی و رایج آن عدم نگهداری اصولی و تمیز نکردن دوره‌ای آن است.

بنابراین در این مطلب به طور کامل عواملی که سبب عدم تمیزکنندگی بخارشو می‌شوند را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید علت این ایراد را پیدا کنید و سپس به عیب‌یابی و رفع عیب آن بپردازید و دوباره کارایی و عملکرد قابل قبولی از دستگاه خود شاهد باشید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات بخارشوی در تهران شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای کاربران فراهم نموده است.

چرا بخارشوی تمیز نمی‌ کند؟

با توجه به اینکه بخارشو جزء یکی از وسایل پرقدرت برای تمیز کردن و لکه‌زدایی و همچنین ضدعفونی‌کننده به حساب می‌آید، با وجود آن دیگر باکتری‌ها و کثیفی‌های کمتری در خانه شما سکنا می‌گزینند! اما در صورتی که بخارشوی مانند گذشته عملکرد قابل قبولی ندارد و به درستی تمیز نمی‌کند، این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید به رفع مشکل تمیز نکردن بخارشوی بپردازید. توجه داشته باشید که مشکلاتی مانند عدم تمیزکنندگی بخارشو، بخار نکردن بخارشوی، کاهش مکش بخارشوی نیز مرتبط با یکدیگر هستند و ممکن است به علت‌های مشابه‌ این مشکلات و ایرادات به وجود آمده باشند. از علت‌های رایج کاهش قدرت تمیزکنندگی بخارشوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خالی بودن آب مخزن یا دیگ بخار
  2. وجود آب آلوده در مخزن
  3. کثیف بودن نازل‌ها
  4. نشتی در مخزن

خالی بودن دیگ بخار علت تمیز نکردن بخارشوی

خالی بودن دیگ بخار می تواند دلیلی بر تمیز نکردن بخارشو باشد.

  • با توجه به اینکه بخارشوی برای اینکه شروع به کار کند و به درستی تمیز کند، نیاز به آب کافی دارد.
  • اگر آب کافی درون مخزن یا دیگ بخار وجود نداشته باشد، آنگاه نمی‌توانید از یک دستگاه خالی، انتظار تولید بخار و تمیزکنندگی داشته باشید.
  • بهتر است برای رفع این مشکل در بخارشوی‌ها با توجه به اینکه باید آب کافی و تمیز درون دستگاه وجود داشته باشد.
  • قبل از شروع به کار بخارشوی، از پر بودن آب درون مخزن اطمینان کسب کنید.

وجود آب آلوده درون مخزن دلیل کاهش قدرت تمیزکنندگی بخارشو

اگر پس از هربار استفاده از بخارشوی آب آلوده‌ای که در این دستگاه جمع می‌شود، تخلیه و دستگاه بخارشوی تمیز نگردد، می‌تواند مشکلاتی چون تمیز نکردن وسایل به درستی در سری‌های بعد را به همراه داشته باشد.

  • پس با توجه به اینکه اگر بخار تمیز می‌خواهید، باید آب تمیزی داشته باشید.
  • در صورتی که درون دیگ بخار، آب کثیف وجود داشته باشد، انتظار نداشته باشید که از دستگاه بخار تمیز تولید شود.
  • در واقع شما با یک دستگاه کثیف‌کننده شروع به تمیز کردن خانه خود کرده‌اید.

برای رفع مشکل تمیز نکردن بخارشو لازم است که طبق زیر عمل نمایید:

  • با توجه به اینکه مخزن یا دیگ بخارشوی باید تمیز باشد تا بتوانید از عملکرد آن به خوبی استفاده کنید.
  • بنابراین باید مخزن را از دستگاه جدا کنید.
  • سپس به تمیز کردن و رفع رسوبات و گرفتگی‌ها و آب آلوده درون آن بپردازید.

وجود رسوبات و گرفتگی در نازل‌ها دلیل عدم تمیزکنندگی بخارشوی

گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلفی رسوبات در نازل دستگاه بخارشوی جمع شده و موجب گرفتگی آن می‌شوند و در نتیجه موجب می گردند تا دستگاه بخارشوی نتواند به خوبی کار تمیز کردن را انجام دهد. از عوامل انسداد و گرفتگی نازل‌ها یا شلنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر آب درون مخزن تمیز باشد و همچنین به میزان کافی آب موجود باشد و باز هم بخارشوی بخار نکند و به خوبی تمیز نکند، باید به گرفتگی و انسداد اتصالات و نازل‌ها شک کرد.
  • رسوبات و مواد معدنی موجود در آب که شامل کلسیم و منیزیم است، سبب ایجاد گرفتگی و رسوب درون نازل‌ها می‌شود .

برای تمیز کردن اتصالات جهت رفع مشکل کاهش قدرت تمیزکنندگی بخارشو باید به موارد زیر توجه کرد:

  • باید اتصالات و نازل‌ها را جدا کنید.
  • سپس با کمک شلنگ به صورت پرفشار، آب را از درون‌ آنها عبور دهید.
  • هر گونه انسداد یا گرفتگی را رفع کنید.
  • برای رفع رسوبات خشک شده در لوله نازل کافیست مقداری از جوش شیرین و سرکه و آب داغ استفاده کنید.

کثیف بودن فیلتر از دلایل عدم تمیز کردن بخارشوی

کثیف بودن فیلتر از دلایل دیگری است که بخارشوی با وجود آن نمی‌تواند به خوبی کار تمیزکاری وسایل را به انجام برساند. در صورتی که فیلتر دستگاه شما کثیف باشد، شرایط زیر را پیش‌رو دارید:

  • با توجه به اینکه فیلتر بخارشوی نقش مهمی در کارکرد دستگاه و تمیزکاری دستگاه دارد، کثیف بودن فیلتر سبب می‌شود تا دستگاه به خوبی نتواند بخار ایجاد شده را به بیرون هدایت کند.

تمیز کردن یا تعویض فیلتر برای رفع مشکل تمیز نکردن بخارشوی به شرح زیر است که سریعا باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود:

  • فیلتر بخارشوی باید در دوره‌های مشخصی تعویض شود.
  • در صورتی که فیلتر کثیف باشد، نمی‌تواند مکش و بخار تولید شده را به بیرون هدایت کند.
  • با تعویض یا تمیز کردن فیلتر، قدرت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی بخارشوی را به حالت اولیه برگردانید.

وجود نشتی در مخزن از دلایل تمیز نکردن بخارشو

در صورتی که مخزن بخارشو دارای نشتی باشد، امکان نگهداری آب را نداشته و دستگاه قادر به تمیز کردن سطوح مختلف نخواهد بود. بهتر است برای رفع این مشکل، به درستی مخزن را عیب یابی نمایید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. نشتی در مخزن آب بخارشوی می تواند یکی از علل کاهش قدرت تمیزکنندگی بخارشو محسوب شود.

نتیجه‌گیری از تمیز نکردن بخارشوی

با توجه به اینکه علت تمیز نکردن بخارشوی و همچینن کم شدن مکش بخارشوی و کاهش بخار دستگاه معمولا به دلیل رسوب یا گرفتگی یا کثیف بودن فیلتر است. بنابراین با عدم تمیز کردن دستگاه و همچینن وجود آب کافی، معمولا مشکلات رایج بخارشوی حل می‌شود. در صورتی که بخارشوی همچنان قدرت تمیزکنندگی نداشت، می‌توانید با متخصصان و کارشناسان هوم خانه تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان گذاشته  تا در اسرع وقت به مشکل دستگاه شما رسیدگی کنند. مجموعه هوم خانه نمایندگی تعمیرات بخارشوی آشپزخانه در تهران آماده ارائه خدمات تعمیر بخارشوی در محل به کاربران ‌است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست