آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

داغ نماندن قهوه در قهوه ساز و تعمیر آن

در این مطلب قصد داریم در مورد علت داغ نماندن قهوه در قهوه ساز مطالبی را بیان کنیم. قهوه ساز مانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار خرابی و یا ایراد شود. بنابراین ما در این مطلب سعی داریم در مورد یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای قهوه ساز رخ می دهد، مطالبی را بیان کنیم تا شما به راحتی بتوانید مشکل  گرم نماندن قهوه در قهوه ساز را پیدا کرده و علت را شناسایی و آن را عیب یابی و تعمیر کنید. با هوم خانه همراه باشید.

سایت تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات قهوه ساز در تهران شرایطی برای صرفه جویی 75 درصدی هزینه ها برای کاربران فراهم نموده است.

علت داغ نماندن قهوه در قهوه ساز

همان طور که می دانید، قهوه یک نوشیدنی جذاب و محبوب بین افراد محسوب می شود. لازم است بدانید که قهوه ساز علاوه بر دم کردن قهوه، وظیفه دارد قهوه را نیز گرم نگه دارد و از جوشیدن آن جلوگیری کند. در صورتی که متوجه شدید قهوه ساز نمی تواند قهوه را گرم نگه دارد، باید المنت گرم نگهدارنده قهوه ساز را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کنید. در ادامه این دو قطعه را به صورت تخصصی برای شما عیب یابی و تعمیر خواهیم کرد. با ما همراه باشید. در صورتی که قهوه در قهوه ساز سرد شود و داغ نماند، مسلما نوشیدن آن چندان رضایت بخش نیست. لذا باید به رفع مشکل بپردازید. از دلایل رایجی که سبب داغ نماندن قهوه در قهوه ساز می شود می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  1. خراب شدن المنت گرم نگهدارنده قهوه ساز
  2. اتصالی یا قطع شدن اتصال مدار المنت گرم نگه دارنده

خرابی المنت گرم نگهدارنده علت سرد شدن قهوه در قهوه ساز

با توجه به اینکه المنت گرم نگهدارنده قهوه ساز نقش مهمی در گرم نگه داشتن قهوه بعد از دم کشیدن دارد، خراب شدن آن می تواند سبب شود تا قهوه سرد شود و داغ نماند. از این رو می توان بروز مشکلات زیر در المنت را علت گرم نماندن قهوه در قهوه ساز بیان نمود:

  • شکستگی المنت گرم نگه دارنده، می تواند مانع از گرم ماندن قهوه در قهوه ساز شود.
  • خراب شدن ترمینال ها یا شکستگی هریک از ترمینال های المنت نیز سبب میشود تا قهوه در قهوه ساز گرم نماند.
  • در صورتی که المنت حرارتی شکسته شده باشد یا شکافی روی بدنه آن باشد، باید اقدام به تعویض آن نمایید.
  • برای این امر کافیست، المنت را از ترمینال جدا کرده و سپس المنت جدید را به ترمینال وصل کنید.

طع شدن اتصال المنت گرم کننده از دلایل گرم نماندن قهوه در قهوه ساز

بررسی اتصال کوتاه یا قطع شدن اتصال المنت گرم کننده برای بررسی دلیل سرد شدن قهوه در قهوه ساز به قرار زیر می باشد:

  • المنت، جریان الکتریکی را از سیم هایی ک به ترمینال وصل می شود، دریافت می کند.
  • سپس جریان الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. این حرارت ایجاد شده سپس گرم نگه داشتن قهوه در قهوه ساز می شود.
  • در صورتی که اتصال سیم ها با ترمینال المنت قطع شود و یا هر گونه اتصالی که در مسیر برق رسانی به المنت وجود داشته باشد، مانع از عملکرد صحیح المنت گرم کننده می شود.

بنابراین تعویض و یا تعمیر سیم های المنت گرم نگه دارنده برای رفع مشکل داغ نماندن قهوه در قهوه ساز می تواند موثر واقع شود که در ادامه آورده شده است:

  1. ابتدا کافیست با مولتی متر، المنت را بررسی کنید.
  2. با کمک مولتی متر می توانید از جریان برق موجود در المنت مطمئن شوید.
  3. همچینن در صورتی که قهوه ساز به برق وصل است، اگر المنت رنگ نارنجی و قرمز پیدا کرد. به این معنی است که برق به درون المنت جریان دارد.
  4. در صورتی که المنت روشن نمی شود یا مولتی متر عددی را نشان نمی دهد. پس باید اتصال سیم های المنت را بررسی کنید.
  5. در صورت خراب بودن ترمینال، اقدام به تعویض آن نمایید.
  6. سیم های قطع شده را دوباره به مدار برگردانید.
  7. البته توجه داشته باشید که ایمنی را در هنگام تعمیر قهوه ساز رعایت کنید و دوشاخه را از برق بکشید.

نتیجه گیری از علت داغ نماندن قهوه در قهوه ساز

در این مطلب در مورد داغ نماندن قهوه در قهوه ساز و رفع این مشکل مطالبی را آموختیم. با توجه به اینکه قهوه آماده شده در قهوه ساز باید داغ باشد، تا بتواند خستگی را از بدن فرد دور کند، قهوه سرد نه تنها خوشایند نیست، بلکه ممکن است نشان دهنده مشکلی در قهوه ساز باشد. برای اینکه بتوانید مشکل قهوه ساز را حل کنید، کافیست تجهیزات لازم را برای تعمیرات در اختیار داشته باشید.

اگر دانش کافی و تجهیزات لازم را برای حل مشکل قهوه ساز در اختیار ندارید، می توانید از خدمات تعمیرات هوم خانه در محل بهره مند شوید.
  • هوم خانه با بهره مندی از تیم تعمیرکار حرفه ای و همچنین استفاده از قطعات اصل و فابریک، بهترین خدمات را در منزل و در محل کار به شما ارائه می دهد.
  • همچنین توجه داشته باشید که باید برای تعمیر قهوه ساز، از قطعات اصل و فابریک استفاده شود. اگر برای تعمیرات از قطعات فیک و تقلبی استفاده شود، دستگاه شما نه تنها کارایی قبل را ندارد. بلکه ممکن است به سایر قطعات آسیب زده و باعث کاهش عمر قهوه ساز شود.
  • مجموعه هوم خانه نمایندگی تعمیرات قهوه ساز در تهران آماده ارائه خدمات تعمیر قهوه ساز در محل به کاربران می باشد.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
باقری 30 فروردین 1401

سلام من دستگاه خانگی گروپ دارم.. مشکلم اینه که وقتی اسپرسو درست میکنم.کلا با اینکه اب جوش میریزم. بعد که اسپرسو بیرون میده. سرد هست. منطورم ایته اینحوری نیست که اول داع باشه و بگم داع نگه نمیداره. کلا سرد میده

پاسخ دادن
    avatar
    تیم هوم خانه 07 اردیبهشت 1401

    سلام ابتدا بايد ترموفيوز حرارتي رو چك كنيد اگر سالم بود سپس المنت بريلر را چك كنيد باز هم اگر مشكل نبود مشكل از برد فرمان هست.

    پاسخ دادن
      avatar
      محمدرضا 09 آذر 1401

      با سلام خسته نباشید من دستگاه بارنی مدل ۷۰۳۱ رو دارم قبل اینکه بخوام عصاره گیری کنم از دستگاه آب میگیرم تا مطمئن شم آب رو داغ کرده بعدش میرم سراغ عصاره گیری اما دستگاه موقع آب خالی گرفت آب کاملا داغ میده بیرون اما موقع که قهوه با پورتو فیلتر رو میبندم قهوه ملایم میده

      پاسخ دادن
        avatar
        homekhane3 14 آذر 1401

        سلام. فیلتر دستگاه کیپ شده است که باید فیلتر را تعویض نمایید.

        پاسخ دادن