آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

علت تشکیل رسوب در چای ساز

علت تشکیل رسوب در چای ساز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بروز مشکل جرم گرفتن چای ساز، می تواند باعث تغییر طعم و مزه چای شود. در این زمان لازم است برای مشخص نمودن علت تشکیل رسوب در چای ساز اقدام کنید. برای رفع این ایراد نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در ادامه به شما یاری می دهد. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت تشکیل رسوب در چای ساز دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا در کف چایساز رسوب تشکیل می شود؟

وجود رسوبات در کف چای ساز، یکی از ایراداتی است که بسیاری از کاربران این دستگاه با آن درگیر هستند. رسوبات ایجاد شده می توانند در طی زمان، باعث تغییر رنگ و طعم چای شوند. لازم است به درستی علت تشکیل رسوب در چای ساز را بررسی کنید.

علت ایجاد جرم در کف چای ساز

وجود رسوبات در چای ساز تنها می تواند به یک دلیل باشد، املاح موجود در آب. لازم است به صورت دوره ای برای رسوب گیری و رسوب زدایی از چای ساز اقدام نمایید تا طعم و رنگ چای دچار تغییر نشود:

  1. املاح و سختی های موجود در آب

املاح موجود در آب علت ایجاد جرم در کف چای ساز

رسوب چای ساز، ماده ای سفید رنگ می باشد که در کف دستگاه جمع می شود. علت تشکیل رسوب در چای ساز، املاح و سختی های موجود در آب می باشد. کربنات کلسیم یا آهک، به سهولت در آب حل می شود. هنگامی که شما آب را به منظور درست کردن چای به جوش می آورید، این ماده از آب جدا شده و به دلیل سنگینی در کف چای ساز ته نشین شده و به مرور زمان یک لایه ضحیم و سخت را به وجود می آورد. در صورتی که برای رسوب زدایی چای ساز به صورت دوره ای اقدام نکنید، با گذشت زمان، این لایه نازک، تضخیم تر شده و تمیز کردن آن دشوار می باشد.

نتیجه گیری از علت تشکیل رسوب در چای ساز 

علت ایجاد جرم در کف چای ساز، تنها به خاطر املاح و سختی های موجود در آب می باشد. لازم است به صورت دوره ای برای رسوب زدایی از چای ساز اقدام کنید تا از تغییر رنگ و طعم چای جلوگیری شود. اگر متوجه شدید که رسوبات تشکیل شده به قدری ضخیم هستند که امکان از بین بردن آن ها وجود ندارد، توصیه می کنیم با تعمیرکار چای ساز در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست