آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

آشنایی با قطعات مخلوط کن

آشنایی با قطعات مخلوط کن به شما کمک خواهد کرد تا به درستی با هریک از اجزای مخلوط کن آشنا شوید و سپس مانند یک کاربر حرفه ای از دستگاه خود استفاده نمایید. هوم خانه در این مطلب تصمیم دارد یک به یک لوازم مخلوط کن را برای شما معرفی کند و کاربرد هر کدام را در ساختار این دستگاه برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد قطعات مخلوط کن دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

اهمیت شناخت قطعات مخلوط کن

شناخت قطعات مخلوط کن قطعا برای هریک مصرف کنندگان این دستگاه ضروری می باشد. چرا که آشنایی با لوازم مخلوط کن می تواند به استفاده بهتر از این دستگاه کمک کند. همین طور در صورت بروز هرگونه مشکل، شما از طریق آشنایی با اجزای مخلوط کن می توانید به راحتی دستگاه را عیب یابی و تعمیر نمایید. در ادامه یک به یک اجزای مخلوط کن را برای شما شرح خواهیم داد.

معرفی اجزای مخلوط کن

مخلوط کن از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در ادامه مهم ترین آن ها را برای شما نام می بریم:

  • پارچ مخلوط کن
  • تیغه و بوش
  • کوپلینگ
  • موتور
  • صفحه کلید

آشنایی با پارچ از قطعات مهم مخلوط کن

پارچ یکی از مهم ترین اجزای مخلوط کن محسوب می شود. یک پیچ شش ضلعی در انتهای پارچ تعبیه شده است که با فیکس کردن آن بر روی موتور، قابل استفاده می باشد. به طور معمول پارچ از جنس شیشه و یا تلق تهیه می شود. اما پارچ های شیشه ای از طول عمر بیشتر و کیفیت بالا تری برخوردار هستند. چرا که پارچ های تلقی به مرور زمان تغییر رنگ داده و کیفیت خود را از دست می دهند. اما پارچ های شیشه ای نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارند تا دچار شکستگی و آسیب نشوند.

شناخت تیغه و بوش مخلوط کن

تیغه و بوش از دیگر لوازم مخلوط کن می باشند که از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. تیغه ها داخل پارچ تعبیه شده اند و از طریق اتصال آن ها به موتور، دستگاه قادر به خرد کردن و مخلوط نمودن مواد غذایی می باشد. اگر تیغه ها کند شوند و یا به دلیل خرد کردن مواد غذایی خیلی سفت دچار تغییر شکل شوند، باید برای تعویض آن ها اقدام کنید. بوش نیز یکی از بخش های موتور محسوب می شود که پارچ بر روی آن نصب می شود.

بررسی کوپلینگ از بخش های نگهدارنده مخلوط کن

کوپلینگ از دیگر اجزای مخلوط کن به شمار می آید که به همراه یک واشر پلاستیکی در قسمت زیرین پارچ و متصل به بدنه مخلوط کن قرار می گیرد. پارچ مخلوط کن با متصل شدن به کوپلینگ در جای خود ثابت می شود. توجه داشته باشید که در صورت آسیب دیدن این بخش، امکان نشتی پارچ مخلوط کن وجود دارد. به همین خاطر باید در مراقبت از آن کوشا باشید.

موتور الکتریکی از قطعات اصلی مخلوط کن

موتور از دیگر قطعات مخلوط کن می باشد و در دسته قطعات الکتریکی قرار می گیرد.  این بخش از مخلوط کن با کمک جریان برق کار می کند. مدارها با برق رسانی به موتور باعث شروع به کار آن شده و شما می توانید مواد غذایی مختلف را داخل پارچ خرد نمایید.

آشنایی با عملکرد صفحه کلید مخلوط کن

هریک از دکمه های تعبیه شده بر روی بدنه مخلوط کن که جزء اجزای مخلوط کن محسوب می شوند، عملکردی منحصر به فرد دارند. به طور مثال دکمه OFF/ON برای روشن و خاموش کردن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور دکمه دیگر وطیفه تنظیم سرعت  و قدرت مخلوط کن را بر عهده دارد. اینکه چه تعداد دکمه و با چه کاربردی بر روی بدنه مخلوط کن تعبیه شده است، کاملا به مدل و برند دستگاه شما بستگی دارد.

نکات افزایش طول عمر قطعات مخلوط کن 

حال که به طور کامل به قطعات مخلوط کن آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا نکاتی را در مورد افزایش طول عمر این دستگاه بدانید:

  • شاید تصور کنید که به دلیل در تماس بودن مخلوط کن با مایعات، تمامی قسمت های آن امکان ارتباط با مایعات را دارند. اما برخی از لوازم مخلوط کن مانند موتور نباید تحت هیچ شرایطی در مجاورت مایعات و آب قرار بگیرد.
  • به غیر از پارچ و قطعات داخلی، هیچ یک از لوازم مخلوط کن نباید در تماس با مایعات باشند.
  • از ریختن آب جوش داخل پارچ مخلوط کن خودداری کنید.
  • از قرار دادن قطعات در آب جوش برای شستشو اجتناب کنید.
  • از خرد کردن مواد غذایی خیلی سفت مانند هویج خام، سیب زمینی خام و یا یخ با مخلوط کن خودداری کنید.
  • از مخلوط کن و لوازم مخلوط کن نباید در جهت یک دست کردن غذا هایی مانند حلیم استفاده نمود.
  • این کار باعث وارد کردن فشار زیادی به موتور می شود.
  • از استفاده طولانی مدت و ممتد مخلوط کن بپرهیزید.
  • در زمان استفاده از مخلوط کن نباید آن را بر روی فرش و یا سطوح ناهموار بگذارید.
  • از پر کردن پارچ مخلوط کن بیش از حد تعریف شده خودداری کنید.

نتیجه گیری از آشنایی با قطعات مخلوط کن

به طور کلی لوازم مخلوط کن موارد مختلفی را در برمی گیرد که مهم ترین آنها پارچ مخلوط کن، تیغه و بوش، کوپلینگ، موتور و صفحه کلید می باشند. شما پس از آشنایی با قطعات مخلوط کن و در نهایت رعایت نکات افزایش طول عمر این دستگاه، می توانید همانند یک کاربر حرفه ای از آن استفاده کنید. در صورتی که مخلوط کن شما دچار مشکل شده است و مهارت کافی برای عیب یابی آن را ندارید، می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات مخلوط کن بهره مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست