راهنمای خرید لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

چای ساز بهتر است یا سماور؟

چای ساز بهتر است یا سماور؟
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

چای ساز بهتر است یا سماور؟ اگر علاقه زیادی به نوشیدن چای دارید، قطعا در زمان خرید چای ساز و سماور، مردد خواهید ماند. لازم است با تفاوت چای ساز و سماور آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. در این مطلب نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد به مقایسه چای ساز و سماور بپردازد تا پس از بررسی های لازم، خرید مناسب و مطلوبی را انجام دهید. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد اینکه چای ساز بهتر است یا سماور دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

آشنایی با کارکرد چای ساز و سماور 

برای مقایسه چای ساز و سماور، لازم است پیش از هر چیزی با نحوه عملکرد این دو دستگاه به خوبی آشنا شوید. کارکرد چای ساز و سماور، تقریبا شبیه به یکدیگر می باشد. با این تفاوت که چای ساز برای جوش آوردن آب از انرژی برق می گیرد، اما سماور در دو نوع برقی و گازی بوده و با استفاده از انرژی گاز و یا برق این کار را انجام می دهد. به طور کلی هر دو وظیفه دارند تا آب را به جوش آورده و به شما در دم کردن یک قوری چای کمک کنند.

مقایسه ویژگی های کتری برقی و سماور

در زمان بررسی تفاوت چای ساز و سماور، شما متوجه خواهید شد که این دو دستگاه، هر کدام با داشتن مزایای مختلف، متاسفانه معایبی را نیز به همراه دارند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم:

  • سرعت جوش آوردن آب در سماور کند تر است.
  • چای ساز فقط با انرژی برق کار می کند.
  • در صورتی که برق قطع باشد، امکان آماده سازی چای توسط چای ساز وجود ندارد.
  • ماندگار شدن جرم و رسوبات در کتری چای ساز برای بدن ضرر دارد.
  • سماور امکان تنظیم دما را ندارد.
  • امکان سوختن دست با سماور وجود دارد.

بررسی سرعت کارکرد چای ساز و سماور 

در زمان بررسی تفاوت چای ساز و سماور متوجه خواهید شد که در سماور، آب دیر تر از چای ساز به جوش خواهد آمد. به همین دلیل چای ساز گزینه بهتری برای افرادی که زمان کافی برای منتظر ماندن چهت جوش آمدن آب ندارند، می باشد. در واقع مدت زمانی که چای ساز برای جوش آوردن آب نیاز دارد، تقریبا نصف زمانی است که سماور برای جوش آوردن آب به آن نیاز دارد!

تنظیم دمای چایساز بهتر است یا سماور؟

در مقایسه چای ساز و سماور، به نکته جالبی در مورد تنظیم دما می رسیم که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم:

  • در صورتی که از مقایسه چای ساز و سماور قصد دارید تا نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه و… را میل کنید، توصیه می کنیم اقدام به خرید چای ساز کنید.
  • دمای سماور قابل تنظیم نمی باشد. در صورتی که چای ساز این امکان را به شما می دهد تا بر اساس نوع نوشیدنی، دما دستگاه را تعیین کنید.

تفاوت چایساز و سماور از لحاظ نکات ایمنی 

بهتر است برای این که خرید بهتر و مطلوب تری از چای ساز و یا سماور داشته باشید، به مقایسه چای و سماور از نظر ایمنی بپردازیم:

  • ممکن است در طول استفاده از سماور، آتش سوزی رخ دهد.
  • در صورتی که چای ساز چنین اتفاقاتی را به همرها ندارد.
  • چای ساز پس از جوش آمدن آب،به صورت اتوماتیک خاموش می شود.
  • ممکن است در طول استفاده از سماور دست شما بسوزد.
  • توصیه می کنیم برای دم کردن چای از چای ساز استفاده کنید.
  • چای ساز به گونه طراحی شده است که احتمال سوختگی دست را به حداقل می رساند.

نتیجه گیری از اینکه چای ساز بهتر است یا سماور؟

اگر با بررسی تفاوت چای ساز و سماور، دستگاه چای ساز را انتخاب کرده اید و قصد خرید آن را دارید، بهتر است پیش از هر کاری، حتما در مورد انواع مختلف چای  ساز اطلاعات لازم را به دست آورید. در مجموع مدل های مختلفی از دستگاه چای ساز در بازار موجود می باشد که توسط برند های مختلفی تولید شده اند و هر کدام از ویژگی ها و قابلیت های مختلفی برخوردار اند. از این رو لازم است پیش از خرید چای ساز حتما اطلاعات کافی در مورد مدل ها و برند های گوناگون را کسب نمایید.

اما اگر با مقایسه چای ساز و سماور، تصمیم خود را برای خرید سماور گرفته اید، حتما به نوع انرژی تامین کننده آن توجه نمایید. در صورتی که تصمیم به خرید سماور گازی را دارید، حتما باید انشعاب گاز را برای آن در نظر بگیرید. همین طور خرید سماور برقی زمانی توصیه می شود که بتوانید یک پریز برق اختصاصی در آشپزخانه به سماور بدهید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست