راهنمای خرید لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

مزایا و معایب خرید پلوپز

مزایا و معایب خرید پلوپز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستگاه پلوپز یکی از پر استفاده ترین دستگاه های برقی در هر آشپزخانه ای محسوب می شود. مزایا و معایب خرید پلوپز شامل موارد مختلفی می شود که در این مطلب، نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به صورت کامل برای شما شرح خواهند داد. این دستگاه با داشتن تکنولوژی ای هومشندانه پخت و طبخ برنج و برخی دیگر از مواد غذایی را برای افراد سهولت بخشیده است که متاسفانه معایبی را نیز با خود به همراه دارد.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد مزایا و معایب خرید پلوپز دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید دستگاه پلوپز

خرید پلوپز یکی از اقداماتی است که اغلب افراد برای سهولت در پخت و تهیه برنج انجام می دهند. اما لازم است بدانید که مزایا و معایب خرید پلوپز شامل موارد مختلفی می شود که در این مطلب به آن پرداخته ایم. شما با توجه به مزایا و معایب این دستگاه، می توانید خرید مناسب تر و متناسب تری از پلوپز برای خانه داشته باشد.

آشنایی با مزایا و معایب خرید پلوپز

برای خانواده های ایرانی، خرید پلوپز یک امر ضروری به شمار می آید. چرا که پایه بیش تر غذا های ایرانی، با برنج می باشد. مزایای و معایب خرید پلوپز، جزو نکاتی به شمار می آید که باید برای خرید این دستگاه به آن ها توجه نمایید. در غیر این صورت ممکن است دستگاه مناسبی را تهیه نکنید و مجبور به فروش آن به صورت دست دوم شوید. توصیه می کنیم در زمان تصمیم گیری برای خرید پلوپز، به این موارد به خوبی دقت کنید.

پخت و پز اتوماتیک از مزایای خرید پلوپز

از مهم ترین مزایای استفاده از پلوپز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم دخالت دست
  • متوقف شدن جریان پخت، پس از پخته شدن کامل برنج
  • عدم انتظار برای به جوش آمدن آب
  • کافی است مقدار آب و برنج را اندازه گیری کرده و داخل دیگ پلوپز بریزید.
  • سپس تنظیمات درستی را انتخاب کنید.
  • پلوپز را روشن نمایید.
  • دستگاه به صورت خودکار پس از پخته شدن برنج خاموش خواهد شد.

پختن یکنواخت برنج مهم ترین مزایای خرید پلوپز

زمانی که شما برنج را برای روی اجاق گاز و حتی با حرارت کم تهیه می کنید، ممکن است لایه پایین برنج ته بگیرد. اما در زمان پخت برنج در پلوپز، چنین مشکلی بروز نمی دهد و همواره برنج به صورت یکنواخت پخته خواهد شد.

مناسب برای پختن انواع غلات، از دیگر مزایای خرید پلوپز

دستگاه پلوپز این قابلیت را دارد تا غلاتی مانند جو دوسر را برای صبحانه طبخ کنید. همین طور این امکان را دارید تا سبزیجات و یا تکه های کوچک شده مرغ و ماهی را در پلوپز بخارپز نمایید.

عدم چسبناک کردن برنج، از مزایا و معایب خرید پلوپز

از مهم ترین مزایا خرید و استفاده از پلوپز می توانید به عدم چسبناک کردن برنج اشاره کنیم:

  • دستگاه پلوپز پس از طبخ برنج، برنج را گرم نگه می دارد.
  • بیش تر مدل های پلوپز در بازار، قابلیت گرمایشی را دارا هستند.
  • این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا برنج را بدون پختن، گرم نگه دارید.
  • نظافت آسان
  • برخی از دستگاه های پلوپز، قطعاتی ایمن به منظور استفاده در ماشین ظرفشویی را ارائه داده اند.
  • برنج تهیه شده در پلوپز، طعم بهتری دارد.

بررسی معایب دستگاه پلوپز

همان طور که به شرح مزایای دستگاه پلوپز پرداختیم، بهتر است بدانید که این دستگاه در کنار مزایا گفته شده، متاسفانه معایبی را نیز به همراه دارد که تصمیم داریم به صورت کامل آن ها را نیز شرح دهیم. در این صورت می توانید با خیالی آسوده تر خرید پلوپز را انجام دهید.

استفاده از فناوری نچسب از معایب خرید پلوپز

از آن جایی که دیگ تمامی پلوپز به فناوری نچسب مجهز شده اند، در زمان کشیدن و یا سرو برنج، باید از وسایل مخصوص استفاده نمایید. در صورتی که از ابزار آلات و یا وسایل فلزی استفاده نمایید، ممکن است به تفلون دیگ آسیب وارد شده و به مرور زمان منجر به پایین آوردن کیفیت پخت شده و برنج به آن بچسبد. اگر برای مدتی طولانی از ویژگی گرم نگه داشتن پلوپز استفاده کنید، این امکان وجود دارد که برنج خشک شود. همین طور دستگاه پلوپز فضای پیشخوان را اشغال می کنند و ممکن است این مسئله برای آشپزخانه های کوچک دردسر ساز شود.

ایراد در خاموش و روشن کردن دستگاه از دیگر معایب خرید پلوپز

برخی از دستگاه های پلوپز زمانی که آن ها را به برق متصل می کنید، روشن و در زمان جدا کردن، خاموش می شوند. در صورتی که فراموش کنید سیم و دو شاخه پلوپز را از  پریز جدا کنید، دستگاه به صورت مداوم روشن خواهد ماند. از این رو ممکن است به سلامت دستگاه آسیب وارد شده و یا متحمل پرداخت قبض های نجومی برق شوید!

نتیجه گیری از مزایا و معایب خرید پلوپز

مزایا و معایب خرید پلوپز، در موارد مختلفی خلاصه می شود که سعی نمودیم یک به یک آن ها را برای شما بیان کنیم. توجه داشته باشید که در زمان خرید این دستگاه، باید یک به یک آن ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا دستگاهی متناسب با نیاز و خواسته هایتان را تهیه کنید. البته برخی از معایب گفته شده، با کمی توجه قابل تغییر بوده و می تواند به یک مزیت تبدیل شود. به طور کلی لازم است پیش از این که برای خرید پلوپز اقدامی انجام دهید، مزایا و معایب آن را به درستی بررسی نموده و در این زمینه با افرادی که با عملکرد پلوپز ها آشنا هستند، مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست