راهنمای خرید لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

تفاوت سولاردام با مایکروفر

یکی از سوالاتی که از سوی مصرف کنندگان برای تعمیرکاران نمایندگی هوم خانه، بسیار مطرح می شود، تفاوت سولاردام با مایکروفر می باشد. امروزه تکنولوژی های مختلفی برای پخت غذا به بازار مصرف کنندگان عرضه شده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم به سولاردام، مایکروفر، ماکروفر و مایکروویو اشاره کنیم. اگر شما هم تصمیم به خرید یک دستگاه همه کاره را دارید، بهتر است بیش تر و بهتر با تفاوت سولاردام با ماکروفر آشنا شوید و انتخاب درستی را داشته باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد تفاوت سولاردام با مایکروفر دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

آشنایی با دستگاه سولاردام و ماکروفر

تفاوت سولاردام با ماکروفر این است که سولاردام از المنت های حرارتی برای پخت مواد غذایی کمک می گیرد. به دلیل وجود المنت های مختلف در کف و سقف سولاردام، مواد غذایی از تمامی جهات در معرض حرارت قرار می گیرند و پخت یکنواختی را به شما تحویل می دهد. همین طور محفظه این دستگاه به دلیل دایره شکل بودن، امکان پخت مواد غذایی را به صورت یکدست فراهم می کند.

در صورتی که ماکروفر، با داشتن لامپ مگنترون، امواج الکترومغناطیسی را تولید می کند و با به حرکت درآوردن مولکول های آب هر گونه مواد غذایی، باعث گرم شدن و پخت آن ها می شود. از این رو می توان گفت که اولین تفاوت سولاردام با ماکروویو، نحوه عملکرد آن ها می باشد.

بررسی تفاوت سولاردام و مایکروفر از لحاظ ظاهری

برخی افراد با شنیدن نام سولاردام تصور می کنند که با یک دستگاه بزرگ و حجیم مواجه خواهند شد. در صورتی که فرق سولاردام با ماکروفر در ابعاد چندان زیاد نبود و ظاهری تقریبا مشابه با مایکروفر دارد. اما در سولاردام کلید ها در قیمت بالایی تعبیه شده اند و درب از بالا باز می شود. در صورتی که در ماکروفر کلیدها در بخش راست دستگاه قرار گرفته اند و درب نیز از سمت راست باز می شود.

تفاوت سولاردام با ماکروفر در سینی آن ها نیز می باشد. سولاردام از یک سینی فلزی و دارای شفت سرامیکی برخوردار شده است در صورتی که ماکروفر از یک سینی پیرکس و دارای شفت پلاستیکی می باشد. همین طور سولاردام در قسمت کف دارای هیتر می باشد. در صورتی که چنین قابلیتی در ماکروفر دیده نمی شود.

آیا سولاردام و ماکروفر از نظر عملکرد تفاوتی دارند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، تفاوت سولاردام با مایکروویو در مورد طبخ و گرم نمودن غذا کمی مشهود تر می باشد. چرا که ماکروفر با استفاده از امواج ریز دارای فرکانس بالا و طول موج کوتاه، پخت مواد غذایی را انجام می دهد. در صورتی که سولاردام به المنت نوری یا هیتر ذغالی مجهز شده است و با کمک آن ها مواد غذایی را می پزد.

همین طور به دلیل وجود هیتر در کف سولاردام، مواد غذایی یکنواخت و مغز پخت شده و با حفظ ارزش غذایی در این دستگاه تهیه خواهند شد. اما در ماکروفر چنین نیست و با به حرکت درآمدن مولکول های آب، مواد غذایی در دستگاه پخته و یا گرم می شوند.

بررسی فرق سولاردام با مایکروفر از لحاظ ایمنی و سرعت پخت

اگر تصور می کنید که سولاردام ایمن تر از ماکروفر می باشد، باید بدانید که به طور کلی تمامی دستگاه ها مانند مایکروفر، سولاردام، ماکروفر و … با استفاده از امواج مختلف، مواد غذایی را طبخ می کنند. همین طور امواج به اندازه ای مضر هستند، از این رو نمی توان گفت که کدام یک ایمن تر است.

به طور معمول افرادی برای خرید این نوع از دستگاه ها اقدام می کنند که می خواهند در وقت خود در زمان آشپزی صرفه جویی کنند. اما تفاوت سولاردام با مایکروویو زمانی مشخص می شود که بخواهید یک نوع غذا را در هر دو دستگاه طبخ کنید. سولاردام به دلیل مجهز بودن به المنت های کف، قطعا زمان کمتری را برای پخت غذا صرف خواهد کرد. اما لازم است بدانید که باید مدت زمانی کوتاه را صبر کنید تا المنت و هیت به خوبی گرم شوند.

تفاوت کیفیت پخت غذا در سولاردام و مایکروفر

از دیگر تفاوت سولاردام با ماکروفر می توانیم به کیفیت پخت غذا اشاره کنیم. بدون شک پخت مواد غذایی در سولاردام از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. چرا که باعث خشک شدن و تبخیر آب مواد غذایی نمی شود و به طور کامل تمامی مواد غذایی خاصیت و ارزش غذایی خود را حفظ خواهند کرد.

در صورتی که در مایکروفر به دلیل به حرکت درآمدن مولکول های آب توسط امواج، ممکن است که مواد غذایی خشک شوند. در واقع هر چقدر زمان گرم کردن و پخت غذا در ماکروفر بیشتر باشد، رطوبت آن بیشتر خشک می شود.

بررسی تفاوت سولاردام با مایکروفر از لحاظ فضای داخلی

فرق سولاردام با ماکروفر در فضای داخلی نیز مشاهده می شود. فضای داخلی سولاردام به شکل استوانه ای و مدور طراحی شده است. در صورتی که فضای داخلی ماکروفر چهارگوش می باشد. همین امر باعث شده است تا تفاوت دیگری در نوع و سرعت تابش امواج نیز به چشم بخورد. سینی گردان سولاردام نیز از جنس فلزی بوده و زیر سینی ریلی تعبیه نشده است. بلکه سینی با کمک چرخ هایی که در زیر خود دارد، چرخانده می شود.

در صورتی که در ماکروفر با وجود سینی پیرکس و شفاف و همینطور ریل زیر سینی، در زمان کار دستگاه، می چرخد. لازم است بدانید که لامپ و عایق میکا در سولاردام در قسمت سقف تعبیه شده اند. در صورتی که برای ماکروفر در دیواره سمت راست قرار دارند. لامپ در هر دو دستگاه در صورت باز بودن درب و در حین کار روشن می ماند.

تفاوت سولاردام با مایکروویو از نظر تنوع برنامه ها

تفاوت سولاردام با مایکروویو نیز در برنامه های پخت مشهود می باشد. سولاردام از برنامه های پخت متنوع و کامل تری برخوردار شده است. همینطور نیازی نیست که درجه حرارت و تنظیمات را به صورت دستی مشخص کنید. چرا که هر برنامه پخت به صورت پیشفرض در حافظه دستگاه تعبیه شده اند. در حالی که برای پخت مواد غذایی مختلف در ماکروفر، باید خودتان به صورت دستی درجه حرارت، وزن و یا مدت زمان پخت را وارد کنید.

فرق میان سولاردام و ماکروفر از لحاظ توان مصرفی چیست؟

لوازم برقی خانگی رابطه مستقیمی میان توان مصرفی و میزان مصرف انرژی وجود دارد. تفاوت سولاردام با ماکروفر نیز در توان مصرفی مشهود است. ماکروفر عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. چرا که مصف برق آن از سولاردام کمتر می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد از خرید سولاردام چشم پوشی می کنند. البته ناگفته نماند که مدل های امروزی و مدرن، به فناوری های کاهش میزان مصرف انرژی مجهز شده اند. اما نسبت به مدل های معمولی قیمت بیشتری دارند.

سولاردام و ماکروویو از لحاظ قیمت چه فرقی دارند؟

از آنجایی که سولاردام نسل جدیدتری از دستگاه های طبخ غذا محسوب می شود، از امکانات مدرن تری نسبت به ماکروفر برخوردار شده است. از این رو قیمت بیشتری نیز دارد. تفاوت سولاردام با ماکروفر در زمینه قیمت کاملا به کاربرد، ظرفیت، امکانات، تکنولوژی های به کار گرفته شده در ساخت دستگاه و … بستگی دارد.

نتیجه گیری از تفاوت سولاردام با مایکروفر

به طور کلی تفاوت سولاردام با مایکروفر در موارد مختلفی به چشم می خورد که لازم است پیش از خرید هر یک از این دستگاه ها، حتما بررسی های لازم را انجام دهید. هوم خانه سعی نمود تا در این مطلب به صورت کامل شما را با فرق سولاردام با ماکروفر آشنا کند. تفاوت سولاردام با مایکروویو را در زمینه های مختلفی برای شما شرح دادیم که قطعا در زمان خرید هریک از این دستگاه ها برای شما مثمر ثمر خواهد بود. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا با خرید دستگاه مناسب و استفاده اصولی از آن نیازی به تعمیر سولاردام خود نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست