راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه

در آشپزخانه های امروزی، به منظور هموار کردن هر چه بیش تر روند آماده سازی مواد غذایی، مثلث کار در آشپزخانه باید به گونه ای فراهم شود که بخش های مختلف مورد نیاز مانند یخچال، سینک و فر نزدیک به هم قرار بگیرند. از این رو بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و مناسب ترین محل انتخاب شود. در این مطلب تصمیم داریم 7 محل مناسب برای ماکروفر در آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه، به محلی گفته می شود که مسیر رفت و آمد و مسافت مثلت کار آشپزخانه به کوتاه ترین شکل چیدمان شود. چرا که سرعت بخشیدن به روند پخت و پز، یکی از لازمه های زندگی های امروزی به شمار می آید. تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه، در این مطلب تصمیم دارد از بهترین مکان ها و محل ها در آشپزخانه نام ببرد و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهد.

معرفی 7 محل برای ماکروویو در آشپزخانه

در این بخش از مطلب، 7 محل مناسب برای نصب ماکروفر در آشپزخانه را برای شما نام می بریم:

  1. زیر کانتر
  2. کابینت های اضافی
  3. کابینت زاویه دار
  4. بالای رنج گاز و فر
  5. داخل کابینت
  6. بالای فر
  7. ایستگاه نوشیدنی ها

زیر کانتر بهترین محل برای مایکروفر

در صورتی که فضا کانتر آشپزخانه شما هم کم می باشد و یا فضای چندان زیادی بر روی کابینت در اختیار ندارید، می توانید کشوی پایینی را با کابینت ماکروویو جایگزین کنید.

مزایا

انتخاب این محل باعث می شود تا روی کناتر خالی بماند و فضای در معرض دیدرس خالی باشد. به خصوص هنگامی که از فضای بالای کانتر برای ایجاد قفسه های بدون درب نیز استفاده شده باشد.

معایب

در صورتی که مایکروفر خیلی پایین نصب شود، در زمان قرار دادن و درآوردن ظروف مراحمت ایجاد خواهد کرد. هم چنین اگر شما کودکی خردسال در خانه داشته باشید، انی گزینه می تواند خطرناک باشد.

استفاده از یک کابینت اضافی در آشپزخانه

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه، نصب آن در داخل یک کابینت اضافی می باشد. شما می توانید یک کابینت که لوازم آن را به طور مستمر استفاده نمی کنید، قرار دهید.

مزایا

این محل به شما اجازه خواهد داد تا ماکروفر در ارتفاع مناسب و مطلوبی قرار بگیرد. همین طور هزینه کم تری را به همراه دارد.

معایب

در زمان باز و بسته شدن درب کابینت، این امکان وجود دارد که دستگاه با اختلال مواجه شود و برای شما دردسر ایجاد کند. این گزینه برای افرادی که به صورت مداوم از مایکروفر استفاده می کنند، مناسب نیست.

قرار دادن ماکروفر در کابینت زاویه دار در گوشه دیوار

اگر به دنبال بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه با متراژ بزرگ هستید، به شما این محل را پیشنهاد می دهیم. این گزینه برای آشپزخانه های بزرگ که دارای گوشه های دیوار عمیق و بلااستفاده می باشد، مناسب است.

مزایا

گوشه های آشپزخانه را پر نموده و به دلیل دسترسی راحت، کار با مایکروفر را آسان می کند. همین طور دسترسی به کابینت های عمیق که امکان دارد در حالت عادی دسترسی به لوازم داخل آن دشوار باشد، این بهترین گزینه است.

معایب

برخی فضا های پشت ماکروفر و یا سایر لوازم و کشو ها بدون استفاده باقی خواهند ماند.

بالای رنج گاز و فر محلی مناسب برای ماکروویو

شاید از نظر زیبایی این محل برای ماکروفر در آشپزخانه گزینه چندان مناسبی به شمار نیاید و هود کمبو به جای یک هود صاف قرار بگیرد. اما برای ایجاد فضا در آشپزخانه های جمع و جور بسیار مناسب می باشد.

مزایا

ماکروفر و هود – فن کمبو برای ایجاد فضا در آشپزخانه های کامپکت بسیار موثر می باشد.

معایب

در صورتی که ماکروفر بیش از اندازه در ارتفاع قرار بگیرد، دسترسی به آن و دید آن دچار اختلال خواهد شد. همین طور جایگزینی این نوع ماکروفر با یک هود آشپزخانه معمولی، کمی غیر منتظره و نامتعارف می باشد. لازم به ذکر است که عمل تهویه به طور مطلوب انجام نخواهد شد.

جای دادن مایکروفر در ایستگاه نوشیدنی ها

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه برای میز بار فست فود، کافی شاپ و رستوران ها، استفاده از ایستگاه نوشیدنی ها می باشد.

مزایا

نصب مایکروفر در کنار یک میز بار، آن را در کنار قهوه ساز قرار داده و به منظور آماده سازی صبحانه و یا عصرانه سریع بسیار مناسب خواهد بود. هم چنین مرکز آشپزخانه های شلوغ به دور خواهد ماند.

معایب

در صورتی که از ماکروویو به صورت مداوم برای پخت و پز استفاده می نمایید، این گزینه از یخچال و سایر قسمت های اصلی آشپزخانه دور بوده و چندان هم ایده آل نمی باشد.

نصب مایکروفر در داخل کابینت جزیره

بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه، قرار دادن آن در داخل کابینت جزیره می باشد. انتخاب این محل باعث می شود تا ماکروویو از دید خارج شود و بدون این که به طور کامل مخفی شود، مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این مکان یک انتخاب هوشمندانه از کابینت جزیره ای می باشد.

مزایا

فضای کابینت اصلی به طور کامل محفوظ خواهد ماند. همین  طور شما می توانید مایکروفر را از قسمت اصلی آشپزخانه دور نمایید. به همین خاطر کسی که آشپزی اصلی را انجام نمی دهد، می تواند از دستگاه استفاده کند و نگران برخورد با شخص دیگر نباشد.

معایب

ماکروویو هایی که در ارتفاع پایین نصب می شوند، دسترسی به آن ها سخت تر می باشد. به خصوص زمانی که لبه کانتر عمیق تر است.

بالای فر محلی مناسب برای ماکروفر

بهترین محل برای ماکروفر در آشپزخانه، نصب آن در بالای فر می باشد. این گزینه سبک آشپزخانه سرآشپز را تداعی می کند و شخص از پنهان کردن قسمت فلزی لوازم خانگی نگران نمی باشد.

مزایا

انتخاب این محل برای نصب ماکروفر در آشپزخانه باعث ایجاد شدن یک فضای یکنواخت می شود. همین طور امکان استفاده از مایکروفر های سنگین تر و بزرگ تر را به وجود می آورد.

معایب

در برخی از مواقع ماکروویو خیلی بالا و یا فر خیلی پایین قرار می گیرد که برای بعضی از افراد دسترسی آسانی نخواهد داشت.

بررسی بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه

در این مطلب سعی نمودیم به طور تخصصی بهترین مکان برای ماکروفر در آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که هریک از محل ها معرفی شده دارای مزایا و معایب مختلفی می باشند که بهتر است با بررسی آن ها، مناسب ترین محل را برای نصب و راه اندازی ماکروویو خود انتخاب کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست