آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

آموزش تعمیرات چرخ گوشت

آموزش تعمیرات چرخ گوشت
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 16 دقیقه

در این مقاله به معرفی آموزش تعمیرات چرخ گوشت و مشکلات و ایرادات متداول آن پرداخته ایم، همچنین آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی در منزل، نگهداری و نکات ایمنی حین استفاده از چرخ گوشت را به شما آموزش می دهیم.

مقاله ای که در حال مطالعه ی آن هستید آموزش تعمیرات چرخ گوشت می باشد. هدف از نگارش این مقاله، آشنایی شما عزیزان با قطعات به کار رفته در ساختمان این دستگاه و همچنین ایرادات رایج آن می باشد. از آن جایی که چرخ گوشت جزو لوازم خانگی پر کاربرد در منازل به حساب می آید احتمال خرابی آن بالا می باشد. اگر به دقت مطالب این بخش را مطالعه کنید به صورت کامل با قطعاتی که در این دستگاه وجود دارد و همچنین نقش هر کدام از آنها آشنا خواهید شد. علاوه بر این موارد در این مقاله درباره ی نحوه ی تعمیر و نگهداری چرخ گوشت نیز نکاتی ذکر شده است که اگر قصد تعمیر این دستگاه را داشته باشید می تواند بسیار کارآمد باشند. بنابراین توصیه می کنیم آموزش تعمیرات چرخ گوشت را با حوصله و دقت تمام مطالعه کنید تا در صورت نیاز به تعمیر آن بدون هیچ مشکلی بتوانید خود در منزل آن را تعمیر نمایید.

معرفی قطعات و آموزش تعمیرات چرخ گوشت

این دستگاه نیز همانند لوازم برقی دیگر ممکن است خراب شده و یا ایراد پیدا کند. در این شرایط است که نکات ذکر شده در آموزش تعمیرات چرخ گوشت به کمک آمده و ما را قادر می سازد بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه آن را در منزل تعمیر کنیم. اولین مرحله در آموزش تعمیرات این دستگاه پر کاربرد، آشنایی با قطعات به کار رفته در ساختمان آن است. این دستگاه از قطعات و ساختمان ساده ای تشکیل شده و به راحتی می توان آنها را از هم تفکیک کرد. قطعات موجود در این محصول عبارتند از:

  • تیغه ی چرخ گوشت: تیغه ی به کار رفته در چرخ گوشت معمولاً از جنس استیل یا فولاد است. با استفاده از این تیغه گوشت به تکه های کوچک تقسیم می شود.
  • پنجره ی چرخ گوشت: پنجره ی چرخ گوشت نیز همانند تیغه ی آن با استفاده از استیل یا فولاد ساخته شده و ضد زنگ است. با عبور گوشت از این پنجره گوشت چرخ می شود.
  • میله ی هدایت کننده ی چرخ گوشت: این تیغه بسیار محکم است و دارای شکلی حلزونی می باشد، وظیفه ی هدایت گوشت به سمت تیغه ی چرخ گوشت را دارد.
  • فیلتر چرخ گوشت: بر اساس آموزش تعمیر چرخ گوشت فیلتر این دستگاه به شکل یک صفحه ی صاف با سوراخ های فراوان است. با عبور گوشت از این فیلتر، گوشت از دستگاه خارج می شود.
  • محفظه ی چرخ گوشت: این قسمت از دستگاه یک دهانه ی بزرگ دارد که از راه آن گوشت به داخل دستگاه هدایت می شود.
  • سینی چرخ گوشت: به هنگام خروج گوشت چرخ شده از دستگاه گوشت به این سینی ریخته می شود.
  • موتور چرخ گوشت: موتور چرخ گوشت که بسیار پر قدرت نیز می باشد اساسی ترین قطعه در دستگاه است. با عملکرد این موتور نیروی لازم برای چرخ شدن گوشت فراهم می شود.
  • چرخ دنده ی چرخ گوشت: چرخ دنده ی چرخ گوشت در داخل محفظه ی دستگاه قرار می گیرد. این قطعه باعث افزایش گشتاور موتور شده و سرعت آن را کاهش می دهد.

این قطعات که در داخل ساختمان چرخ گوشت قرار دارد با هماهنگی یکدیگر عملکرد دقیق چرخ گوشت را میسر می سازند. اما اگر یکی از آنها آسیب دیده و یا خراب شوند احتمال دارد عملکرد کل سیستم را مختل سازد. اگر به هنگام خراب شدن این قطعات با استفاده از آموزش تعمیرات چرخ گوشت نتوانید آن را تعمیر کنید بهتر است با استفاده از خدماتی که در هوم خانه به مشتریان ارائه می شود، نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. خدمات این نمایندگی در رابطه با تعمیرات انواع چرخ گوشت عبارتند از:

  1. تعمیر و تعویض تیغه ی چرخ گوشت
  2. تعمیر و تعویض پنجره ی چرخ گوشت
  3. تعمیر و تعویض میله ی هدایت کننده ی چرخ گوشت
  4. تعمیر و تعویض فیلتر چرخ گوشت
  5. تعمیر و تعویض محفظه ی چرخ گوشت
  6. تعمیر موتور چرخ گوشت
  7. تعمیر و تعویض سینی چرخ گوشت
  8. تعمیر چرخ دنده ی چرخ گوشت

آشنایی با ایرادات رایج در چرخ گوشت به شما کمک می کند تا به هنگام مواجهه با آنها دست و پای خود را گم نکرده و اطلاعات کافی به منظور رفع آنها داشته باشید. در ادامه ی آموزش تعمیرات چرخ گوشت قصد داریم مهمترین ایراداتی که ممکن است به هنگام کار با چرخ گوشت با آنها مواجه شوید را معرفی کنیم. جهت آگاهی از این ایرادات ما را در بخش بعدی مقاله همراهی کنید.

مشکلات و ایرادات متداول چرخ گوشت

چرخ گوشت همانند دیگر وسایل برقی ممکن است با ایراداتی به هنگام کار مواجه شود. مهم است که با ایرادات متداول چرخ گوشت آشنایی داشته باشید تا به هنگام برخورد به این مشکلات به خوبی بدانید که چه باید کرد. به منظور افزایش اطلاعات شما در این بخش از آموزش تعمیرات چرخ گوشت قصد داریم ایرادات و مشکلات متداول این دستگاه را معرفی کنیم. این ایرادات عبارتند از:

  • چرخ گوشت روشن نمی شود.
  • چرخ گوشت کند است.
  • موتور چرخ گوشت جرقه می زند.
  • موتور چرخ گوشت روشن می شود اما اسکرول یا مارپیچ آن نمی چرخد.
  • چرخ گشت حین کار صدای ناهنجاری تولید می کند.
  • گوشت به هنگام کار چرخ گوشت به دور تیغه پیچیده و چرخ نمی شود.
  • گوشت چرخ شده در دستگاه خشک است.
  • چرخ گوشت به هنگام کار داغ می شود.

حال که با این ایرادات آشنا شدید بهتر است با تعمیر و نحوه ی عیب یابی این دستگاه نیز آشنا شوید. با استفاده از نکاتی که در آموزش تعمیرات چرخ گوشت ارائه شده است می توانید در موارد بعدی که با چنین مشکلاتی روبرو شدید، دستگاه را در منزل و بدون نیاز به حضور تعمیرکار به صورت شخصی عیب یابی و تعمیر نمایید. برای آگاهی از نحوه ی تعمیر چرخ گوشت به هنگام بروز مشکلات و ایرادات بخش بعدی این مقاله را از دست ندهید.

آموزش تعمیرات و رفع ایرادات و مشکلات چرخ گوشت

در صورتی که چرخ گوشت شما خراب شود نیاز است با عیب یابی و نحوه ی تعمیر آن به خوبی آشنا باشید. با استفاده از راهکارهایی که در این قسمت از مقاله آموزش تعمیرات چرخ گوشت درباره ی تعمیر این محصول ارائه شده است می توانید مشکلات موجود در این دستگاه را در کمترین زمان به خوبی تعمیر کنید.

چرا چرخ گوشت روشن نمی شود؟

چرخ گوشت های موجود در بازار در دو نوع باتری خور و برقی می باشند که نوع باتری خور آنها بسیار کم در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر چرخ گوشت شما جزو این دسته از چرخ گوشت ها باشد احتمالاً کار نکردن آن به سبب نبود شارژ در باتری می باشد. همچنین احتمال دارد باتری آن خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. اما اگر در منزل از چرخ گوشت های برقی استفاده می کنید احتمالاً کار نکردن آن در اثر آسیب دیدن سیستم برق رسانی دستگاه باشد. برای این که بررسی کنید اشکال از کجای دستگاه است بهتر است از پریز و دوشاخه ی آن شروع کنید. پریز را چک کنید تا از برق رسانی آن مطمئن شوید. سپس دوشاخه ی دستگاه را بررسی کنید. اگر در این قسمت اتصالی یا قطع شدگی سیم وجود داشته باشد باید آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از دلایلی که طبق آموزش تعمیرات چرخ گوشت ممکن است باعث کار نکردن دستگاه شود وجود مشکل در کابل برق آن است. سیم این دستگاه اگر کشیدگی یا پارگی داشته باشد، برق رسانی دستگاه را با مشکل روبرو کرده و به همین سبب نیز مانع از کار آن می شود. بعد از بررسی سیم چرخ گوشت نوبت به کلید روشن/ خاموش دستگاه می رسد. کلید را باز کرده و آن را چک کنید. اگر سیم کشی داخلی آن با مشکل مواجه شده آن را عیب یابی و تعمیر کنید. همچنین می توانید این کلید را به کل تعویض نمایید. اما اگر با اقدامات انجام شده نتیجه ای حاصل نشد بهتر است با کمک یک تعمیرکار متخصص دستگاه را به صورت تخصصی بررسی کنید.

چرا چرخ گوشت کند است؟

اگر با کندی چرخ گوشت خود مواجه هستید توصیه می کنیم مراحل ذکر شده در آموزش تعمیرات چرخ گوشت را به دقت انجام داده و مشکل به وجود آمده را رفع کنید. کند بودن دستگاه در چرخ کردن گوشت دلایل مختلفی دارد. در این مقاله از ساده ترین دلایل شروع می کنیم تا شما را با مرحله به مرحله ی عیب یابی و تعمیر دستگاه در این مورد آشنا سازیم. ابتدا چک کنید که تمامی قسمت های دستگاه به درستی در جای خود قرار گرفته و متصل شده باشند. از صحت اتصال سری چرخ گوشت و رنده ی آن اطمینان حاصل کنید و سپس مطمئن شوید که تیغه ی آن را به درستی در دستگاه قرار داده اید. بعد از آن نوبت به بررسی تیغه ی دستگاه می رسد. چک کنید که تیغه ی دستگاه کند نباشد. اگر تیغه کند بود آن را با استفاده از سوهان تیز کرده و یا تعویض نمایید.

بر اساس آموزش تعمیرات چرخ گوشت طرز استفاده ی کاربر از این دستگاه نیز در عملکرد آن نقش مهمی دارد. به این صورت که اگر تکه های گوشت بیش از اندازه بزرگ باشند، دستگاه نمی تواند به راحتی آنها را خرد کند. همچنین ریختن گوشت بیش از حد در داخل محفظه ی چرخ گوشت نیز از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند. به هنگام چرخ کردن گوشت بهتر است رگ ها و چربی های گوشت را از آن جدا کنید. زیرا ممکن است در دستگاه گیر کرده و عملکرد آن را مختل کنند. هرگز از این دستگاه برای چرخ کردن پیاز و این دست مواد غذایی استفاده نکنید. همچنین می توانید به هنگام بروز چنین مشکلی با استفاده از روغن زیتون و آبلیمو دستگاه را تمیز کنید. بنابراین مهم است که به نحوه ی استفاده ی خود از این محصول توجه داشته باشید.

چرا موتور چرخ گوشت جرقه می زند؟

بسیاری از کاربران از این که چرخ گوشت آنها به هنگام کار جرقه می زند شاکی هستند. طبق آموزش تعمیرات چرخ گوشت برای این که این ایراد دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنید لازم است قسمت های مختلفی از آن را بررسی کنید. زیرا ممکن است وجود اتصالی در سیم کشی داخلی این دستگاه و همچنین وجود اصطکاک در آن موجب بروز چنین ایرادی شود. علاوه بر آن خرابی در اورلود دستگاه یا وجود ویبره و رطوبت در این محصول می تواند منجر به این خرابی شود. از دیگر دلایل خرابی و به وجود آمدن چنین ایرادی می توان به خراب شدن کموتاتور دستگاه اشاره کرد. از آن جایی که بررسی و تعمیر این قسمت ها به تخصص نیاز دارد در این مورد بهتر است به نمایندگی تعمیرات این دستگاه مراجعه کنید.

چرا موتور چرخ گوشت روشن می شود اما اسکرول یا مارپیچ آن نمی چرخد؟

برخی مواقع پیش می آید که دستگاه روشن باشد و موتور آن کار کند اما اسکرول موجود در چرخ گوشت نچرخد. برای عیب یابی آن لازم است بخش های مختلفی نظیر دنده ی مارپیچ، چرخ مارپیچ، پین فنر، چرخ دنده ی اصلی و شفت چرخ دنده را بررسی کنید. برای این کار ابتدا از چرخ دنده ی مارپیچ شروع کنید، زیرا ممکن است در اثر ساییدگی باعث عدم چرخش مارپیچ شود. ساییدگی آن را می توانید به صورت واضح از شکل ظاهری آن مشاهده کنید. اگر این قطعه ساییده شده باشد بایستی آن را تعویض نمایید. اما اگر این قطعه سالم باشد باید به سراغ پین فنر، شفت موتور و چرخ دنده بروید.

در صورتی که علائم شکستگی در هر کدام از این قطعات وجود داشته باشد مانع از چرخش مارپیچ یا اسکرول دستگاه می شوند. به منظور رفع این معضل اگر هر کدام از آنها شکسته باشد باید آنها را تعویض کنید. آموزش تعمیرات چرخ گوشت دلیل دیگر بروز این ایراد را شکستگی در دنده ی مارپیچ سر آرمیچر معرفی می کند. در برخی موارد این شکستگی بسیار جزئی بوده و در حد خراش است که می توان آن را تعمیر کرد. به این منظور می توان به دست تراش کاری این قطعه را تراش داده و مشکل را حل کرد. اما اگر شکستگی آن حاد باشد باید این قطعه را تعویض کنید.

چرا چرخ گشت حین کار صدای ناهنجاری تولید می کند؟

چرخ گوشت در حالت عادی نیز جزو دستگاه ها و لوازم خانگی پر سر و صدا می باشد. اما در برخی موارد صدای آن از حد طبیعی خارج شده و به صدایی آزار دهنده تبدیل می شود. در چنین مواردی باید علت وجود این صدا را بررسی کرده و دلیل آن را جهت رفع این مشکل پیدا کنید. اولین مرحله برای رفع این ایراد بررسی جعبه دنده ی دستگاه است. احتمالاً گریس به کار رفته در این قسمت فاسد شده و کارایی خود را از دست داده است. به همین دلیل لازم است با باز کردن جعبه دنده، گریس آن را تعویض کنید. همچنین امکان دارد گریس این قسمت در اثر گذشت زمان و استفاده ی نامناسب از دستگاه نشت کرده و خالی شده باشد. این امر نیز در بالا رفتن صدای دستگاه تاثیر گذار است. با تعویض گریس دستگاه، مشکل رفع خواهد شد.

بعد از آن که گریس نسوز دستگاه را عوض کردید نوبت به بررسی خود چرخ دنده ها می رسد. طبق آموزش تعمیرات چرخ گوشت اگر چرخ دنده ی دستگاه ساییده شده و شکسته باشد باعث ایجاد صدای ناهنجار در دستگاه می شود. برای رفع این ایراد می توانید با مراجعه به تراش کار مشکل چرخ دنده را رفع کنید. اما بهترین کار در این شرایط تعویض چرخ دنده ی دستگاه است. اما اگر با این اقدامات به نتیجه نرسیدید و همچنان دستگاه صدا دارد باید موتور آن را چک کنید. ممکن است یاتاقان های دستگاه گشاد شده باشد یا این که پروانه ی آن هرزگرد شده باشد. برای بررسی این قطعات توصیه می شود از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

چرا گوشت به هنگام کار چرخ گوشت به دور تیغه پیچیده و چرخ نمی شود؟

اگر به هنگام کار با چرخ گوشت متوجه شدید که گوشت به دور تیغه ی آن می چرخد و چرخ نمی شود باید به طرز استفاده ی خود از این دستگاه توجه کنید. زیرا اگر گوشتی که در حال چرخ کردن آن هستید دارای رگه و چربی باشد، دستگاه نمی تواند آن را چرخ کند. در نتیجه گوشت به اطراف تیغه پیچ خورده و چرخ نمی شود. همچنین بر اساس آموزش تعمیرات چرخ گوشت تیز نبودن تیغه و از بین رفتن واشر پشت محور نیز در بروز این ایراد دخیل هستند. زیرا در این شرایط بین تیغه و شبکه فاصله ی هوایی ایجاد می شود و این، سبب چرخیدن گوشت به دور تیغه خواهد شد. برای رفع آن می توانید تیغه را تیز کنید.

چرا گوشت چرخ شده در چرخ گوشت خشک است؟

ممکن است بعد از این که گوشت را چرخ کردید متوجه شوید که گوشت چرخ شده بسیار خشک است. این امر به دلیل وجود ایراد در دستگاه است. برای مثال وجود اصطکاک در چرخ گوشت باعث می شود گوشت چرخ شده خشک شود. همان طور که می دانید نیروی اصطکاک در واقع همان نیرویی است که موجب مقاومت در برابر حرکت اجسام می شود. در چرخ گوشت نیز اگر این نیرو زیاد باشد باعث می شود گوشت خشک شود. بنابراین لازم است در این مورد نیز به طرز استفاده ی خود از این دستگاه توجه کنید. از ریختن گوشت زیاد داخل دستگاه خودداری نمایید. از چرخ کردن گوشت یخ زده با استفاده از این دستگاه پرهیز کنید. همچنین می توانید به هنگام چرخ کردن گوشت داخل گوشت روغن خوراکی بریزید. این کار باعث می شود گوشت به راحتی چرخ شود.

چرا چرخ گوشت به هنگام کار داغ می شود؟

به هنگام کار، چرخ گوشت نیز همانند دیگر وسایل برق اندکی حرارت تولید می کند. اما برخی مواقع این حرارت بسیار بالا بوده و منجر به داغ شدن دستگاه می شود. بر اساس آن چه در آموزش تعمیرات چرخ گوشت آمده است وجود این حرارت بالا به قسمت های مختلف دستگاه آسیب می زند. برای این که این ایراد دستگاه را رفع کنید باید ابتدا به سراغ فن آن بروید. برای این کار باید محفظه هایی که پشت دستگاه برای خروج هوا تعبیه شده اند را چک کنید. اگر حین کار دستگاه از این منافذ هوا خارج شود نشان دهنده ی سلامت فن است اما اگر چنین نبود فن دستگاه خراب شده و باید تعمیر شود. خراب شدن فن منجر به داغ شدن موتور و در نتیجه آسیب به کل دستگاه می شود. بنابراین در این موارد هر چه سریع تر نسبت به تعمیر فن اقدام کنید.

طبق آموزش تعمیرات چرخ گوشت اگر از قسمت پشتی دستگاه هوا خارج شود و فن سالم باشد اما باد خارج شده از منافذ چرخ گوشت داغ باشد باید موتور آن را عیب یابی کنید. اگر این هوای داغ همراه با بوی سوختگی باشد نشان از نیم سوز شدن موتور است. هر چه سریع تر دستگاه را خاموش کنید تا موتور کاملاً نسوزد. سپس با نمایندگی تعمیرات این محصول تماس گرفته و با کمک تعمیرکاری ماهر مشکل چرخ گوشت را حل کنید.

حال که با نحوه ی عیب یابی و تعمیر مشکلات رایج در چرخ گوشت آشنا شدید تا حدودی خیال خود را از رفع خرابی دستگاه برطرف نمودید. اما برای این که طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند و بتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید باید با نحوه ی استفاده ی صحیح از آن آشنا باشید. در بخش بعد آموزش تعمیرات چرخ گوشت شما را با نکاتی که به هنگام استفاده از این دستگاه باید رعایت کنید آشنا خواهیم کرد.

آموزش نحوه ی نگهداری از چرخ گوشت

استفاده ی صحیح و نگهداری درست از لوازم برقی باعث می شود طول عمر آنها افزایش یافته و کیفیت عملکرد آنها نیز بالا رود. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام استفاده از چرخ گوشت ولتاژ آن را با ولتاژ برق منزل بسنجید.
  • چرخ گوشت را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • گوشت ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید.
  • از ریختن حجم زیاد گوشت داخل دستگاه خودداری کنید.
  • دستگاه را به صورت یک سره استفاده نکنید. زیرا موتور آن توان کارکرد مداوم را ندارد.
  • پس از هر بار استفاده قطعات جانبی آن را جدا کرده و پس شستشو خشک کنید.
  • هرگز از چرخ گوشت برای چرخ کردن پیاز و سبزی و … استفاده نکنید. زیرا ممکن است آب آن به موتور نشت کرده و باعث سوختن آن شود.
  • چرخ کردن پیاز در چرخ گوشت سبب کند شدن تیغه ها می شود.
  • هنگامی که محفظه ی چرخ گوشت خالی است آن را روشن نگذارید. زیرا در این حالت سرعت چرخش آن زیاد شده و به موتور فشار وارد می شود.
  • نکات ایمنی به هنگام استفاده از چرخ گوشت را رعایت کنید.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع چرخ گوشت

با نگارش این مقاله سعی کردیم شما را با طرز استفاده از چرخ گوشت و ساختمان آن آشنا کنیم. شما می توانید با مطالعه ی دقیق این مطلب از ایرادات و اشکالات رایج در دستگاه و نحوه ی تعمیر آن آگاه شده و در موارد بعدی که با خرابی در آن مواجه شدید، به راحتی در منزل چرخ گوشت خود را تعمیر کنید. آموزش تعمیرات چرخ گوشت نکاتی که در رابطه با تعمیر و رفع ایراد دستگاه لازم است، جزء به جزء توضیح داده است. راهنمایی ها و نکات ذکر شده در این آموزش برای آموزش تعمیرات چرخ گوشت بسیار مفید خواهد بود. با آموزش این نکات دیگر نیازی به مراجعه به مراکز تعمیراتی وجود نخواهد داشت.

اما چنان چه موارد عنوان شده در آموزش تعمیرات چرخ گوشت نتوانسته به خوبی شما را برای تعمیرات چرخ گوشت معیوب کمک کند و یا خرابی دستگاه بسیار حاد است می توانید با هوم خانه تماس بگیرید. این مرکز به صورت 24 ساعته آماده خدمات دهی به مشتریان می باشد. تعدد شعبات این نمایندگی در تهران سبب شده تا دسترسی به آن راحت تر بوده و خدمات رسانی مرکز نیز با سرعت انجام شود. با استفاده از خدمات این نمایندگی می توانید چرخ گوشت معیوب خود را در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ها تعمیر کنید. ضمانت یک ساله ی خدمات مهر تاییدی بر کیفیت کار این نمایندگی می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست