آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

آموزش تعمیرات مخلوط کن

آموزش تعمیرات مخلوط کن
1 دیدگاه
زمان مطالعه: 20 دقیقه

در این مقاله به معرفی آموزش تعمیرات مخلوط کن و مشکلات و ایرادات متداول آن پرداخته ایم، همچنین آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی در منزل، نگهداری و نکات ایمنی حین استفاده از مخلوط کن را به شما آموزش می دهیم.

با نگارش این مقاله سعی داریم شما را با آموزش تعمیرات مخلوط کن آشنا کنیم. شما با مطالعه ی کامل این متن می توانید با قطعاتی که در ساختمان این دستگاه به کار رفته و همچنین نقش آنها در عملکرد مخلوط کن به خوبی آشنا شوید. آشنایی با قطعات دستگاه و نقش آنها در مواردی که مخلوط کن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد به شما کمک می کند تا خرابی آن را به راحتی عیب یابی کنید. علاوه بر آن در این متن مشکلات و ایرادات متداول مخلوط کن نیز ذکر شده است. با این که برخی از مشکلات مخلوط کن الزاماً باید توسط تعمیرکار متخصص تعمیر شود؛ اما در شرایطی که مشکل آن جدی نباشد، استفاده از راهنمایی ها و نکات ذکر شده در این مطلب مفید خواهد بود. به این ترتیب شما با استفاده از آموزش تعمیرات مخلوط کن قادر خواهید بود در منزل و بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی ها، تعمیر مخلوط کن معیوب را شخصاً انجام دهید.

همان گونه که از نام مخلوط کن پیداست از آن برای مخلوط کردن مواد غذایی و همچنین تهیه ی پوره استفاده می شود. این محصول با توجه به قابلیت هایی که دارد یکی از لوازم پر کاربرد در منازل و یا کسب کارهایی چون کافی شاپ ها و رستوران ها به شمار می آید. مخلوط کن ها معمولاً با کیفیت قابل قبولی ساخته می شوند. اما گاهی پیش می آید که به دلایلی چون استفاده ی مداوم یا رعایت نکردن اصول ایمنی و … دستگاه دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. البته این تعمیرات می تواند در منزل و یا محل کار و توسط خود کاربر انجام شده و لزوماً نیاز به وجود تعمیرکار نیست. برای این که نحوه ی تعمیرات این دستگاه را یاد بگیرید ما را تا انتهای مقاله ی آموزش تعمیرات مخلوط کن همراهی نمایید.

معرفی قطعات و آموزش تعمیر مخلوط کن

دستگاه مخلوط کن یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه های مدرن امروزی است. این دستگاه در آشپزخانه ها برای مخلوط کردن موادغذایی، مایعات و … مورد استفاده قرار می گیرد. البته امروزه انواع مخلوط کن های چند کاره نیز به بازار آمده اند که علاوه بر مخلوط کردن مواد، قابلیت خرد کردن گوشت و سبزی و آسیاب کردن مواد را نیز دارند. در این بخش از مقاله ی آموزش تعمیرات مخلوط کن به منظور افزایش اطلاعات شما عزیزان و یادگیری بهتر تعمیرات این دستگاه می خواهیم قطعات موجود در مخلوط کن را نام برده و نقش هر کدام از آنها را ذکر کنیم. قطعات مورد استفاده در ساختمان مخلوط کن با توجه به نوع آن یعنی تک کاره و یا چند کاره بودن آن متفاوت است. اما در کل قطعات این دستگاه به دو گروه قطعات مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • موتور و مدارهای داخلی مخلوط کن: این قطعات جزو قطعات الکتریکی بوده و با استفاده از جریان برق کار می کنند. موتور مخلوط کن معمولاً از نوع یونیورسال بوده و با سرعت بالایی کار می کند. مدارها با برق رسانی به موتور موجب شروع به کار آن شده و دستگاه را راه می اندازند.
  • کوپلینگ مخلوط کن: از دو قسمت نر و ماده تشکیل شده و با عملکرد خود باعث چرخش تیغه می شود.
  • دکمه های موجود بر روی بدنه: هر کدام از این دکمه ها عملکرد مخصوص به خود را دارند. برای مثال یکی از آنها مسئول روشن و خاموش کردن دستگاه است. یکی دیگر از آنها تنظیمات سرعت دستگاه را بر عهده دارد. دکمه ی پالس نیز وظیفه ی افزایش لحظه ای سرعت را دارد.
  • پارچ مدرج و درپوش آن: پارچ در واقع محفظه ی قرار گیری مواد غذایی و … است و مدرج بودن آن به کاربر کمک می کند اندازه گیری مواد را به راحتی انجام دهد. در پوش نیز از پخش شدن مواد داخل پارچ به بیرون به هنگام کار دستگاه پیش گیری می کند.
  • تیغه های مخلوط کن: این تیغه ها معمولاً از جنس استیل بوده و ضد زنگ می باشند. این تیغه ها بسیار تیز هستند و مواد را خرد و با هم مخلوط می کنند.
  • کوبل زیر پارچ: کوبل به همراه واشر پلاستیکی در قسمت زیر پارچ و متصل به بدنه ی دستگاه قرار می گیرد. پارچ مخلوط کن با اتصال به این کوبل در جای خود ثابت می شود.

تعمیر قطعات مخلوط کن در تهران

این قطعات ممکن است حین کار مخلوط کن آسیب دیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند. چنانچه با خرابی هر کدام از این قطعات مواجه شده و قصد تعمیر آنها را داشته باشید می توانید از خدمات هوم خانه استفاده کنید. خدمات هوم خانه در تعمیرات قطعات مخلوط کن به شرح زیر می باشد:

  1. تعمیرات موتور مخلوط کن
  2. تعمیرات برد مخلوط کن
  3. تعمیرات مدارهای داخلی مخلوط کن
  4. تعمیر تیغه ی مخلوط کن
  5. تعمیر کوبل و واشر مخلوط کن
  6. تعمیر کوبل سر موتور مخلوط کن
  7. تعمیر کلیدهای مخلوط کن
  8. تعمیر گیره نگهدارنده ی مخلوط کن

خرابی مخلوط کن و آسیب دیدگی هر کدام از قطعات به کار رفته در ساختمان آن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. به منظور آگاهی از این دلایل و همچنین مشکلات و ایرادات متداول مخلوط کن بهتر است ادامه ی مقاله ی آموزش تعمیرات مخلوط کن را با دقت مطالعه کنید. در بخش بعدی این متن مشکلات متداولی که ممکن است در استفاده از دستگاه مخلوط کن با آنها مواجه شوید ذکر خواهد شد.

مشکلات و ایرادات متداول مخلوط کن

مخلوط کن به عنوان یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه یا آب میوه فروشی ها و رستوران ها ممکن است در اثر عوامل مختلفی دچار خرابی و ایراد شود. استفاده ی نامناسب از مخلوط کن، کار کردن دستگاه به صورت مداوم و یا نوسانات برق و … در خراب شدن مخلوط کن نقش دارند. به همین دلیل نیز تقریباً برای اکثر کاربران این دستگاه پیش آمده است که برای تعمیر آن به تعمیرگاه مراجعه کرده باشند. ما در آموزش تعمیرات مخلوط کن می خواهیم شما را با اشکالات این دستگاه و نحوه ی تعمیر آن آشنا کنیم تا در موارد بعدی خود در منزل آن را تعمیر نمایید. برای این کار باید قبل از هر چیزی با مشکلات و ایرادات متداول مخلوط کن آشنا شوید. این کار به شما کمک می کند تا به صورت صحیح علت خرابی دستگاه را متوجه شده و اقدامات لازم در جهت تعمیر آن را انجام دهید. از جمله ایرادات رایجی که کاربران ممکن است حین استفاده از مخلوط کن با آن مواجه شوند عبارتند از:

  • مخلوط کن روشن نمی شود
  • مخلوط کن بعد از چند ثانیه به صورت خودکار خاموش می شود
  • قدرت و سرعت کار مخلوط کن کاهش یافته است
  • مواد داخل پارچ مخلوط کن نشت می کند
  • مواد داخل پارچ مخلوط کن به حد کافی خرد نمی شوند
  • موتور مخلوط کن بعد از اتصال پارچ از کار می افتد
  • مخلوط کن هنگام کار صدای اضافی ایجاد می کند
  • مخلوط کن هنگام کار می لرزد

در این بخش از آموزش تعمیرات مخلوط کن با مشکلات و ایرادات مخلوط کن آشنا شدیم. اما برای آموزش روش های رفع این ایرادات بهتر است ما را در بخش بعدی مقاله تحت عنوان آموزش تعمیرات و رفع ایرادات مخلوط کن همراهی کنید.

آموزش تعمیرات و رفع ایرادات و مشکلات مخلوط کن

برای این که فرایند آموزش تعمیرات مخلوط کن را به صورت اصولی یاد بگیرید، باید با ایرادات رایج در مخلوط کن و روش تعمیر آنها آشنا باشید. در این بخش مشکلات دستگاه مخلوط کن و روش عیب یابی و رفع این مشکلات را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

چرا مخلوط کن روشن نمی‌شود؟

یکی از ایرادات متداولی که معمولاً بیشتر کابران مخلوط کن با آن مواجه شده اند روشن نشدن آن است. این ایراد با استفاده از راهنمایی ها و نکات ذکر شده در آموزش تعمیرات مخلوط کن به راحتی در منزل قابل رفع است. این مشکل معمولاً بر اثر وجود اتصالات برقی و یا دلایلی از این قبیل رخ می دهد. در اولین مرحله بهتر است پریزی که مخلوط کن به آن وصل است مورد بررسی قرار گیرد. برای این کار می توانید از یک فاز متر استفاده کنید. همچنین می توانید دستگاه دیگری را به آن وصل کنید تا برق رسانی پریز را چک نمایید. اما اگر مشکل از پریز نباشد باید قطعات خود مخلوط کن را بررسی کنید. در این شرایط باید کابل و دو شاخه ی دستگاه را کنترل کنید. از آن جایی که کابل و دوشاخه ی این دستگاه یک پارچه هستند، وجود آسیب یا پارگی در کابل مانع از روشن شدن مخلوط کن می شود.

اما اگر در کنترل این قسمت با مشکلی برخورد نکردید بهترین کار چک کردن کلید روشن و خاموش دستگاه می باشد. طبق آموزش تعمیرات مخلوط کن به منظور اطمینان از سالم بودن کلید پاور مخلوط کن باید قاب دستگاه را با استفاده از پیچ گوشتی از دستگاه جدا کنید. سپس برق رسانی کلید را بررسی کرده و سیم هایی که به آن وصل هستند را چک کنید. پس از انجام این اقدامات اگر به نتیجه نرسیدید، باید ترمینال های موجود در مخلوط کن را کنترل کنید. در داخل این دستگاه ترمینال های متعددی وجود دارد که اگر هر کدام از آنها کار نکنند موجب کار نکردن دستگاه می شوند. در این حالت ممکن است اتصالات هر یک از این ترمینال ها آسیب دیده و یا قطع شده باشد. برای تعمیر مخلوط کن باید این قطع شدگی، تعمیر یا تعویض شود.

اگر قبل از استفاده از دستگاه، مخلوط کن از جایی سقوط کرده باشد شاید یکی از اتصالات مدار از جای خود خارج شده باشد. برای تعمیر مخلوط کن در این شرایط بر اساس آموزش تعمیرات مخلوط کن باید بدنه ی آن را باز کرده و سیمی که از جای خود خارج شده و ارتباط آن با پایانه قطع شده است را پیدا کنید. سپس آن را در جای خود قرار داده و اتصال آن با پایانه را برقرار نمایید. آخرین مرحله در تعمیر مخلوط کنی که کار نمی کند بررسی موتور دستگاه است. در صورت وجود مشکل در اکثر مواقع موتور نسوخته و تنها با تعویض سیم پیچی آرمیچر می توان دستگاه را تعمیر کرد. اما اگر موتور سوخته باشد معمولاً علائمی چون بوی دود یا سخت کار کردن دستگاه بروز می کند. در این حالت نیز نیاز است که موتور تعویض شود. برای بررسی موتور، آن را از دستگاه جدا کرده و با استفاده از سیم آن را به برق 220 ولت متصل کنید. اگر موتور چرخید نشانه ی سلامت آن است اما اگر نچرخد باید موتور را تعویض کنید. علاوه بر موارد یاد شده وجود مشکل در اورلود دستگاه نیز باعث کار نکردن مخلوط کن می شود. به دلیل این که اورلود مخلوط کن با نول موتور به صورت سری است می تواند مانع از کار کردن مخلوط کن شود.

چرا مخلوط کن پس از چند ثانیه خاموش می‌شود؟

قبل از آن که نحوه ی عیب یابی و رفع مشکل خاموش شدن مخلوط کن چند ثانیه بعد از روشن شدن آن را توضیح دهیم باید شما را با قطعه ی اورلود مخلوط کن آشنا سازیم. طبق توضیحات آموزش تعمیرات مخلوط کن این بخش در واقع نقش محافظ الکتریکی دستگاه را دارد. زمانی که به موتور مخلوط کن فشار زیادی وارد شود این قطعه از ادامه ی عملکرد دستگاه جلوگیری کرده و آن را خاموش می کند. این کار در واقع به دلیل پیش گیری از سوختن موتور مخلوط کن انجام می شود. حال اگر بار دستگاه زیاد شده و فشار بر موتور افزایش پیدا کند اورلود، دستگاه را بعد از چند ثانیه خاموش می کند. البته به جز افزایش فشار، اگر پروانه ی فن مخلوط کن خراب شود دستگاه داغ شده و بعد از مدتی به صورت خودکار خاموش می شود. با تعمیر پروانه فن مشکل رفع می شود.

یکی دیگر از دلایل خاموشی خودکار مخلوط کن بعد از چند ثانیه، وجود خرابی در خود اورلود است. همان گونه که در بخش قبلی ذکر شد اورلود و نول موتور با هم سری هستند. پس اگر اورلود خراب شده و کار نکند باعث می شود موتور نیز خود به خود از کار بیافتد. برای بررسی این قسمت از دستگاه باید مخلوط کن را به دست تکنسین متخصص سپرد. مطابق با آموزش تعمیرات مخلوط کن از دیگر عوامل موثر در خاموشی مخلوط کن، عدم قرار گرفتن درست هر کدام از قطعات دستگاه در جای خود است. به این ترتیب قبل از انجام هر اقدامی توجه کنید که تمام قطعات مخلوط کن به درستی در جای خود نصب شده باشند. بعد از اطمینان از این امر نسبت به بررسی قطعات دیگر اقدام کنید.

چرا مخلوط کن با قدرت و سرعت نمی‌چرخد؟

با توجه به این که قطعات موجود در مخلوط کن از دو نوع مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده اند، برای بررسی علت کاهش سرعت و قدرت مخلوط کن باید قطعات مختلفی را بررسی نمود. بر اساس آموزش تعمیرات مخلوط کن اولین قطعه ای که باید کنترل کنید بوش تیغ و بوش‌های موتور است. این قطعه که به شکل استوانه ای است اگر آسیب ببیند موجب کاهش قدرت کار دستگاه می شود. بنابراین این قطعه را بررسی کنید و اگر مطمئن شدید که آسیب دیده است هر چه سریع تر آن را تعمیر نمایید. اگر بوش به گونه ای آسیب دیده است که تعمیر آن امکان پذیر نیست می توانید با تعویض آن سرعت و قدرت عملکرد مخلوط کن را به روال قبلی برگردانید.

به جز بوش، کوتاه شدن زغال های موجود در مخلوط کن نیز می تواند در کاهش سرعت و قدرت عملکرد مخلوط کن تاثیر بگذارد. زغال هایی که در این دستگاه به کار رفته اند در اثر استفاده ی زیاد از دستگاه به مرور زمان کوتاه تر شده و تاثیر سوئی بر کارکرد مخلوط کن می گذارند. در آموزش تعمیرات مخلوط کن توصیه می شود که زغال های مخلوط کن را هر چند سال یک بار تعویض کنید. تعویض زغال ها کار راحتی است و اگر تجربه ی کمی در تعمیرات داشته باشید می توانید آنهارا خودتان تعویض کنید. به جز موارد یاد شده کثیفی کلکتور، نیم‌سوز شدن آرمیچر یا بالشتک‌ها نیز می تواند در بروز این ایراد تاثیرگذار باشد.

چرا پارچ مخلوط کن نشت می‌کند؟

در قسمت انتهایی پارچ مخلوط کن پیچ شش ضلعی توخالی وجود دارد که بوش تیغ درون آن جای می گیرد. اگر بوش تیغ در اثر استفاده ی مکرر و با گذشت زمان ساییدگی پیدا کند مایع موجود در پارچ به بیرون نشت پیدا می کند. با نشت مایع از این قسمت، به دلیل این که محور تیغ از درون بوش می گذرد مایع به کوپلینگ رسیده و آن را دچار آسیب می کند. با توجه به این توضیحات و طبق آموزش تعمیرات مخلوط کن در این موارد باید بوش و پیچ شش ضلعی موجود در انتهای پارچ را تعویض کنید. گذشته از این موارد ساییدگی و فرسوده شدن واشر و مهره ی موجود در زیر پیچ شش ضلعی نیز باعث نشت مایع از پارچ مخلوط کن می شود. قبل از این که بوش را تعویض کنید بهتر است این واشر را بررسی نمایید. زیرا ممکن است تنها با تعویض واشر مشکل دستگاه حل شود.

چرا مواد غذایی موجود در پارچ مخلوط کن به‌اندازه کافی خرد نمی‌شوند؟

اگر به هنگام استفاده از مخلوط کن متوجه شوید که مواد داخل آن به خوبی خرد نمی شوند باید برای دانستن دلیل آن مخلوط کن را عیب یابی کنید. اصلی ترین علت این مشکل کند شدن تیغه های دستگاه است. در اثر استفاده ی مکرر از مخلوط کن و گذشت زمان و یا خرد کردن مواد غذایی سفت با استفاده از این محصول و یا دلایل دیگر ممکن است تیغه های آن کند شوند. برای رفع این مشکل می توانید تیغه ها را تیز کرده و یا تعویض کنید. اما اگر در بررسی ها مشخص شود که ایراد از تیغه ها نیست باید قطعات دیگر دستگاه را چک کنید. برای این کار بهتر است طبق آموزش تعمیرات مخلوط کن شاخک‌های پایینی تیغ مخلوط کن را به طرف کف پارچ خم کنید. احتمالاً زاویه ی این شاخک ها با ته ظرف مناسب نبوده و به همین جهت نیز مواد به خوبی خرد نمی شوند. با انجام این کار مشکل مخلوط کن برطرف خواهد شد.

چرا موتور مخلوط کن پس از وصل کردن پارچ از کار می‌افتد؟

عدم عملکرد مخلوط کن به هنگام اتصال پارچ به آن یکی از مشکلات و ایرادات رایج در مخلوط کن است که ممکن است تا به حال آن را تجربه کرده باشید. دلیل این امر گریپاژ کردن تیغه های مخلوط کن است. بر اساس توصیه های آموزش تعمیرات مخلوط کن باید تیغه ها را به صورت دستی بچرخانید تا اگر تیغه ها گیر کرده باشند آزاد شوند. اما اگر مشکل رفع نشد اجزای پارچ را از هم جدا کرده و آنها را گریس کاری نمایید. این کار باعث می شود قطعات به راحتی حرکت کنند و گریپاژ کردن تیغه ها نیز رفع شود. سپس مجدداً آن را به هم متصل کنید و دستگاه را راه اندازی نمایید تا از برطرف شدن این ایراد مطمئن شوید.

چرا مخلوط کن در حین کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند؟

برخی مواقع اتفاق می افتد که صدای مخلوط کن از حد معمولی فراتر رفته و موجب اذیت گردد. مطابق آموزش تعمیرات مخلوط کن دلیل این امر اکثراً به نحوه ی استفاده از دستگاه بر می گردد. کاربران زیادی هستند که از یخ داخل مخلوط کن استفاده می کنند. این کار فرم پره های تیغه را تغییر داده و ممکن است موجب تغییر موقعیت آنها نیز شود. در نتیجه ی این کار پره های تیغه با دیواره های دستگاه برخورد کرده و صدای اذیت کننده ای ایجاد می کند. استفاده از مواد سفت داخل دستگاه هم بار آن را افزایش داده و هم موجب بروز چنین ایراداتی می شود. گذشته از این مورد خرابی بوش و یاتاقان های مخلوط کن نیز منجر به ایجاد صدای اضافی می شوند. در صورتی که با تغییر حالت بوش مخلوط کن مواجه شدید آن را تعویض کنید. زیرا ممکن است موجب آسیب رسیدن به آرمیچر دستگاه شود.

چرا مخلوط کن هنگام کار لرزش دارد؟

اگر به هنگام استفاده از مخلوط کن متوجه وجود لرزش در آن شدید باید سراغ تیغه های دستگاه بروید. اگر در اطراف تیغه ی مخلوط کن تفاله مواد جمع شود مانع از چرخش صحیح آنها می شوند. بر اساس آموزش تعمیرات مخلوط کن برای رفع این مشکل بهتر است دستگاه راخاموش کرده و پارچ را خالی کنید. بعد از آن با استفاده از پیچ گوشتی تیغه ها را از جای خود را خارج نمایید تا اگر اشکالی در آنها به وجود آمده باشد، آنها را تعویض نمایید. علاوه بر آن زیاد بودن حجم مواد داخل پارچ و همچنین استفاده از مواد سفت نیز می تواند در بروز این ایراد تاثیر گذار باشد. بنابراین قبل از به کار انداختن مخلوط کن میزان مواد را چک نمایید.

چرا موتور مخلوط کن داغ می شود؟

همان گونه که در قسمت قبلی ذکر شد ممکن است فن مخلوط کن آسیب ببیند. این آسیب دیدگی مانع از کار پروانه ی دستگاه شده و در نتیجه حرارت به وجود آمده در دستگاه از بین نخواهد رفت. بالا رفتن حرارت مخلوط کن موجب داغ شدن موتور و در نهایت آسیب به بخش های دیگر دستگاه می شود. با تعمیر پره های فن و یا تعویض آن مشکل رفع می گردد. علاوه بر این موارد بالا بودن ولتاژ برق نیز می تواند در بروز این ایراد دخیل باشد. بنابراین بهتر است با داغ شدن موتور مخلوط کن میزان ولتاژ برق را بررسی کنید.

اگر به دنبال استفاده ی مناسب از مخلوط کن خود برای مدت زمان طولانی هستید بهتر است با نحوه ی نگهداری و استفاده از این دستگاه نیز آشنا شوید. به همین منظور توصیه می کنیم بخش بعدی مقاله که درباره ی آموزش نحوه ی نگهداری از مخلوط کن است را نیز مطالعه نمایید.

آموزش نحوه ی نگهداری از مخلوط کن

آن چه در استفاده از مخلوط کن اهمیت زیادی دارد آموزش نحوه ی نگهداری از آن است. به این ترتیب آموزش تعمیرات مخلوط کن در اولویت دوم قرار می گیرد. زیرا اگر کاربر از دستگاه به درستی نگهداری و استفاده نماید احتمال خرابی آن کاهش پیدا می کند. از جمله مواردی که در نگهداری از این محصول مهم است شامل موارد زیر می باشند:

  • بعضی از افراد تصور می کنند که چون این دستگاه با مایعات در ارتباط است تماس قسمت های مختلف آن با مایعات بدون ایراد می باشد. این در حالی است که بعضی از قطعات مخلوط کن چون موتور آن نباید با آب و مایعات دیگر در تماس باشد. بنابراین توجه کنید که به جز پارچ و قطعات داخلی پارچ، قطعات دیگر مخلوط کن نباید با مایعات تماس داشته باشند.
  • از ریختن آب جوش داخل پارچ مخلوط کن و یا قرار دادن قطعات آن به منظور شستشو در داخل آب جوش پرهیز نمایید.
  • در داخل مخلوط کن از مواد سفتی چون یخ، هویچ و … استفاده نکنید.
  • هرگز از مخلوط کن برای یک دست کردن غذاهایی مانند حلیم و غذاهایی از این دست استفاده نکنید. در این حالت فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شده و آن را خراب می کند.
  • از مخلوط کن هایی که برای مصارف خانگی ساخته شده اند برای مدت زمان طولانی به صورت ممتد استفاده نکنید.
  • از قرار دادن دستگاه بر روی فرش و یا سطوحی که امکان جریان هوا در آنها وجود ندارد خودداری کنید.
  • پارچ مخلوط کن را بیش از اندازه پر نکنید.

نکات ایمنی در استفاده از مخلوط کن

بر اساس آموزش تعمیرات مخلوط کن به هنگام استفاده از این دستگاه باید نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت نمایید. این کار باعث می شود به کاربر حین استفاده از مخلوط کن آسیب نرسیده و دستگاه نیز از خطرات احتمالی در امان باشد. از جمله ی این اقدامات و نکات ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر کار با مخلوط کن را تمام کرده اید حتماً آن را از برق بکشید. این در مورد خانواده هایی که در منزل کودک دارند باید حتماً رعایت شود.
  • هرگز آن قسمت از دستگاه را که موتور در آن تعبیه شده است شستشو ندهید.
  • قبل از باز کردن درب پارچ مخلوط کن دوشاخه ی آن را از برق جدا کنید.
  • به هیچ عنوان دستگاه را به صورت طولانی مورد استفاده قرار ندهید. طرز استفاده ی درست از مخلوط کن به این صورت است که 3 ثانیه آن را روشن کرده و 3 ثانیه به آن استراحت بدهید.
  • مخلوط کن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • از به کار گیری مخلوط کن در مجاورت شعله ی اجاق گاز و دیگر وسایلی که تولید گرما می کنند پرهیز نمایید.
  • قطعات مخلوط کن را با استفاده از شعله خشک نکنید.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع مخلوط کن

در این مقاله که به منظور آموزش تعمیرات مخلوط کن به تحریر درآمده است سعی گردید شما را با قطعات موجود در مخلوط و نحوه ی تعمیرات آنها آشنا کنیم. اگر این متن را با دقت مطالعه کرده باشید می توانید به هنگام بروز ایراد و یا خرابی در مخلوط کن به سرعت آن را عیب یابی نمایید. افرادی که دست به آچار بوده و تجربه ای در تعمیرات دارند با استفاده از راهنمایی های این مقاله به راحتی قادر خواهند بود مشکل مخلوط کن خود را برطرف نمایند. در ضمن اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی مخلوط کن خریداری کرده اید توصیه می کنیم با مطالعه این مطلب از نحوه ی نگهداری و نکات ایمنی استفاده از مخلوط کن مطلع شوید.

اگر نکات عنوان شده در آموزش تعمیرات مخلوط کن برای راهنمایی شما عزیزان در جهت تعمیر مخلوط کن مفید و موثر واقع نشد می توانید از خدمات هوم خانه بهرمند شوید. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات انواع مخلوط کن در تهران به صورت 24 ساعته آماده ی ارائه ی خدمات به متقاضیان می باشد. این مرکز با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص در طول بیش از 50 سال فعالیت خود توانسته کارنامه ی درخشانی برای خود رقم بزند. گارانتی یک ساله ی خدمات و همچنین شفاف سازی هزینه های تعمیر برای مشتریان از جمله خدماتی است که موجب اعتماد کامل مشتریان به این مرکز شده است. شما می توانید با مراجعه به این نمایندگی، مخلوط کن معیوب خود را در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ها تعمیر نمایید.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
علی 15 فروردین 1403

سلام خسته نباشید من یه مخلوط کن باز کردم موتورش سوخته بود موتورشو عوض کردم ولی قدرتش پایینه به طوری که برای آب هویج گیری خیلی زمان میبره آیا راهی هست برای اینکه قدرت موتور ببرم بالا

پاسخ دادن