آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

آموزش تعمیرات قهوه ساز

آموزش تعمیرات قهوه ساز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 13 دقیقه

در این مقاله به معرفی آموزش تعمیرات قهوه ساز و مشکلات و ایرادات متداول آن پرداخته ایم، همچنین آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی در منزل، نگهداری و نکات ایمنی حین استفاده از قهوه ساز را به شما آموزش می دهیم.

در این مقاله که به آموزش تعمیرات قهوه ساز اختصاص دارد، شما با دستگاه قهوه ساز، قطعات داخلی و عملکرد هر کدام از آنها، ایراداتی که ممکن است برای دستگاه پیش آید، راهکار هایی برای رفع مشکل و در نهایت توصیه های لازم در نگهداری از این دستگاه پر کاربرد آشنا خواهید شد. فراموش نکنید این مقاله طبق سر فصل های مورد نیاز و خاص نوشته شده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

معرفی قطعات و آموزش تعمیر قهوه ساز

در این مقاله با آموزش تعمیرات قهوه ساز در نظر داریم شما را با قطعاتی که این دستگاه کاربردی را به پر طرفدارترین دستگاه خانگی و صنعتی تبدیل کرده است، آشنا کند. در حال حاضر دستگاه قهوه ساز در انواع مختلف و برای کاربردهای مختلفی به صورت دستی و برقی تولید و توزیع می شود که اجزای مشترکی در ساختار کلی هر کدام وجود دارد. قهوه ساز، آئروپرس، فرنچ پرس، موکاپات، دله عربی، کِمِکس، قهوه جوش ترک، سایفون و غیره در گروه قهوه سازهای پر طرفدار در دنیا و هم چنین ایران قرار می گیرند. در زیر به ساختار اساسی این قهوه ساز ها اشاره می کنیم. برای آشنایی با این بخش جالب، همراه ما باشید.

  • برد اصلی قهوه ساز: عملکرد برد اصلی در دستگاه قهوه ساز مانند نقش مغز در بدن است. چرا که عملکرد کلیه قطعات از طریق آن کنترل می شود.
  • آسیاب قهوه ساز: همانطور که از اسم این قطعه مشخص است برای آسیاب کردن و خرد کردن دانه های قهوه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فیلتر قهوه ساز: نقش صافی را بر عهده دارد و ناخالصی و تفاله ها از طریق این بخش گرفته می شود.
  • هیتر قهوه ساز: این قطعه که با عنوان المنت نیز شناخته می شود، نقش گرم کردن آب و شیر را بر عهده دارد.
  • میکروسوئیچ قهوه ساز: یکی از قطعات دستگاه قهوه ساز است که وظیفه ارسال پالس الکترونیکی به دیگر قطعات را بر عهده دارد.
  • مخزن آب قهوه ساز: مکانی برای ذخیره آب در دستگاه می باشد.
  • پمپ آب قهوه ساز: این قطعه در ارسال و انتقال آب از مخزن آب به المنت انجام وظیفه می کند.

تعمیر قطعات قهوه ساز در تهران

ممکن است به هنگام استفاده مکرر از قهوه ساز عملکرد آن مختل شده و یا طبق روال معمول، قهوه را تهیه نکند. در برخی از این خرابی ها که با ایرادات موجود در قطعات قهوه ساز ارتباط دارد، نیازمند تعمیر و یا تعویض قطعات می باشد. این کار می بایست توسط مرکز تعمیرات معتبر، متخصص و با تجربه صورت گیرد که زمان و هزینه پرداختی از جانب شما، هدفمند و تاثیر گذار باشد. در مواقعی که دستگاه قهوه ساز به درستی عمل نمی کند، خدمات هوم خانه بهترین راه حل برای رفع آن می باشد. در ادامه به بخشی از این خدمات اشاره می کنیم:

  • تعمیر موتور دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر فیلتر دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر المنت یا هیتر دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر آسیاب دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر قوری دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر ضد چکه دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر سبد دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر مخزن آب دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر لیوان دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر تمپر دستگاه قهوه ساز
  • تعمیر ترموستات دستگاه قهوه ساز

خرابی این قطعات منجر به اخلال در عملکرد دستگاه می شود. در ادامه با مشکلات و ایرادات موجود در قهوه ساز آشنا خواهیم شد.

مشکلات و ایرادات متداول قهوه ساز

هر کدام از قطعات در عملکرد درست قهوه ساز موثر هستند و خرابی هر کدام، بر قطعات دیگر تاثیر گذار بوده و کارایی دستگاه را کاهش می دهند. در این بخش از آموزش تعمیرات قهوه ساز به بیان ایرادات و مشکلات رایج در دستگاه قهوه ساز می پردازیم. برای آشنایی با این ایرادات با مطالعه این مطلب همراه ما باشید. مشکلاتی که ممکن است برای قهوه ساز رخ دهد به شرح زیر است:

  • قهوه ساز روشن نمی شود
  • با روشن کردن قهوه ساز، فیوز برق می پرد
  • آب از لوله دستگاه قهوه ساز خارج نمی شود
  • قهوه آماده شده در حال جوشیدن است
  • قهوه آماده شده گرم نیست
  • مزه قهوه بیش از حد تلخ است
  • آب در قهوه ساز به کندی جریان پیدا می کند
  • در فنجان، تفاله های قهوه مشاهده می شود
  • قهوه، از غلظت کافی برخوردار نیست

برای آنکه با دلایل بروز ایرادات و خطاهای رایج در دستگاه قهوه ساز آشنا شوید، شما را به مطالعه موارد زیر دعوت می کنیم.

آموزش تعمیرات و رفع ایرادات و مشکلات قهوه ساز

در زیر به 10 ایراد رایج در دستگاه قهوه ساز اشاره می کنیم که آشنایی با آن برای شما بسیار مفید خواهد بود پس با ما همراه باشید.

دلیل روشن نشدن قهوه ساز چیست؟

اگر برق رسانی منزل شما نامناسب باشد، می تواند دلیلی بر روشن نشدن دستگاه قهوه ساز باشد. بنابراین در صورتی که دستگاه روشن نشد، به معنای خرابی قهوه ساز نیست بلکه می بایست سیستم برق رسانی را مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است مشکل از عدم اتصال دو شاخه به پریز برق، وجود مشکل در المنت دستگاه، خرابی سیم و یا اتصالی سیم های معیوب باشد. برای این منظور لازم است که کلیه موارد عنوان شده را بررسی نمایید.

دلیل خارج نشدن آب از لوله دستگاه قهوه ساز چیست؟

خارج نشدن آب از لوله به دو دلیل مسدود شدن پمپ و یا نبود آب در مخزن دستگاه می باشد. بنابراین لازم است این دو مورد را مورد بررسی قرار دهید. یکی از نکات ضروری در استفاده از قهوه ساز، چک کردن دائم مخزن آب است. در صورتی که مخزن دستگاه، بدون آب باشد ضمن اینکه آب از دستگاه خارج نمی شود بلکه باعث آسیب جدی به آن می شود. گاهی پس از گذشت مدت زمان زیادی از استفاده از قهوه ساز، تفاله های قهوه در مجرای خروجی دستگاه جمع شده و باعث انسداد راه خروجی می شوند. پیشنهاد می کنیم پیش از بروز این اتفاق، هر چند وقت یکبار، مجراهای خروجی را پاک سازی نمایید. در غیر این صورت تفاله ها به صورت محکم در جای خود قرار می گیرند و به سختی پاک می شوند.

دلیل گرم نشدن قهوه ساز چیست؟

اگر با مشکل گرم نشدن قهوه روبرو شدید بدانید که مشکل از المنت حرارتی دستگاه می باشد. المنت حرارتی وظیفه گرم کردن قهوه ساز را بر عهده دارد و در صورتی که خطایی در عملکرد آن رخ دهد، دستگاه گرم نمی شود. در این مرحله از آموزش تعمیرات قهوه ساز با کمک اهم متر، وضعیت برق رسانی را بررسی کنید. اگر برق رسانی ایرادی نداشته باشد، با اتصال به برق، حالت ظاهری یک المنت سالم تغییر کرده و با حرارت همراه است. اگر تغییر خاصی در المنت مشاهده نکردید، این قطعه سوخته است و باید با نوع دیگر از نمونه اورجینال آن، تعویض گردد. یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین مراکزی که قطعه اصل را جایگزین می کند، آی.پی یدک است.

دلیل رقیق بودن قهوه تهیه شده در قهوه ساز چیست؟

اگر پس از سرو قهوه متوجه رقیق بودن آن شدید دلیل آن را باید در میزان قهوه به کار رفته در دستگاه جستجو کنید. اگر پس از بررسی متوجه شدید که اشکال کار از میزان قهوه نیست، درجه آب را باید بررسی کنید. یکی از دلایل رقیق بودن قهوه ناشی از ریختن آب جوش در مخزن دستگاه قهوه ساز است، در حالی که باید از آب سرد برای این کار استفاده کنید.

دلیل جوشیدن قهوه در هنگام آماده شدن در قهوه ساز چیست؟

فعالیت قهوه ساز بر اساس نظم و اصولی پیش می رود و جوشیدن بی موقع آن یعنی یک جای کار می لنگد. جوشیدن قهوه به هنگام تهیه آن نشان دهنده این است که ترموستات دچار مشکل شده است و نیازمند تعمیر و یا تعویض است. پیش از هر کاری دفترچه آموزش تعمیرات قهوه ساز را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.

دلیل تلخی بیش از حد مزه قهوه در قهوه ساز چیست؟

طعم دلچسب هر نوع نوشیدنی و غذایی به میزان و مقدار مناسبِ آن بستگی دارد. کم یا زیاد بودن مواد مورد نیاز، طعم حاصل را از آنچه که باید باشد دور می کند. قهوه این نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید در ابتدای کار غلظت و یا رقیق بودن آن ذوق شما را کم کند اما این موضوع نیز با کسب تجربه حل خواهد شد. خود قهوه در اصل طعم تلخی دارد اما بر اساس آموزش تعمیرات قهوه ساز، دلیل تلخی بیش از حد آن، افزودن مقدار زیادی قهوه در دستگاه است. جای نگرانی نیست چرا که با چند بار آزمون و خطا، میزان مورد نظر و مطابق با ذائقه خود را پیدا خواهید کرد. با تمام این تفاسیر اگر مشکل از میزان قهوه نبود، می توانید از یک متخصصِ با تجربه کمک بگیرید.

دلیل گرم نبودن قهوه آماده شده در قهوه ساز چیست؟

گرم بودن فنجان قهوه یکی از مواردی است که برای کاربران بسیار مهم می باشد تا گرمای این نوشیدنی خوشمزه، آنها را شارژ کند. اما اگر قهوه گرم نباشد بدون شک ترموستات دستگاه دچار نقص و یا ایراد شده است. لازم است با تعمیرکار ماهر  هوم خانه تماس گرفته و اجازه دهید، با تخصص و تجربه او، مشکل رفع گردد و نکات کلیدی در خصوص آموزش تعمیرات قهوه ساز نیز به شما ارائه گردد. فراموش نکنید این اطلاعات، راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

دلیل کندی جریان آب در قهوه ساز چیست؟

در صورت مواجهه با این موضوع ابتدا تایمر دستگاه را بررسی کنید. ممکن است کندی آن ناشی از تنظیم درجه کند دستگاه باشد. اگر تایمر مشکلی نداشت این مشکل ممکن است به دلیل ترموستات خراب باشد. همانطور که قبلاً نیز عنوان شد، ترموستات قطعه حساسی است و برای تعمیر آن لازم است که شخصی کاردان، مسئولیت تعمیر را متقبل شود. این شخص می تواند تعمیر ترموستات را به نحو احسن انجام دهد، مگر اینکه کار از کار گذشته باشد و عمرِ این قطعه مهم به پایان رسیده باشد. در این مرحله نیز تعمیرکار با استناد به آموزش تعمیرات قهوه ساز، از ضرورت استفاده از قطعه اورجینال سخن می گوید و شما را راهنمایی می کند.

دلیل مشاهده تفاله در خروجی دستگاه قهوه ساز چیست؟

فیلتر و یا صافی قهوه ساز کار یکی از قطعاتِ مهمی است که از ورود ذرات و تفاله های قهوه به درون فنجان جلوگیری می کند. بر اساس آنچه در آموزش تعمیرات قهوه ساز آمده است استفاده مستمر از دستگاه و فعالیت این قطعه باعث فرسوده شدن و نا کارآمدی آن می شود و در نتیجه از ورود ناخالصی ها، جلوگیری نمی گردد. برای این مشکل توصیه می شود، در طول سال فیلتر ها را تعویض نمایید.

دلیل تولید صدا در قهوه ساز چیست؟

حتماً در استفاده از دستگاه قهوه ساز با نحوه فعالیت و تولید صدای آن آشنایی دارید. گاهی صدای دیگری غیر از آنچه معمول است از دستگاه شنیده می شود. بر اساس توصیه های آموزش تعمیرات قهوه ساز، لازم است این موارد را جدی بگیرید و موضوع را با تعمیرکاری ماهر در میان بگذارید. گاهی این صدا ناشی از خالی بودن مخزن آب دستگاه می باشد. لازم است آن را بررسی کنید و در صورت خالی بودن، به اندازه کافی در آن آب بریزید. وجود آب کافی در دستگاه، عملکرد آن را بهبود می بخشد.

به منظور بهبود کیفیت عملکرد قهوه ساز و طول عمر آن بهتر است با طرز استفاده از آن آشنایی داشته باشید. به همین منظور در ادامه ی این مقاله به آموزش نحوه ی استفاده از آن پرداخته ایم.

آموزش نحوه نگهداری از قهوه ساز

یکی از بخش هایی که در مقاله آموزش تعمیرات قهوه ساز به آن اختصاص داده شده است نحوه نگهداری از دستگاه قهوه ساز می باشد. بدون شک در صورت نگهداری مناسب از آن، این دستگاه پر کاربردی مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد. هر دستگاهی به مرور دچار استهلاک می شود و کارایی خود را به مرور زمان از دست می دهد. اگر شما به روش صحیح و اصولی از دستگاه استفاده کنید، بروز این استهلاک به تأخیر می افتد. اگر تمایل به شناخت استفاده اصولی از این وسیله را دارید، ادامه ی این مطلب را با دقت بخوانید:

  • مخزن قهوه ساز را با حساسیت بسیار بررسی کنید و اجازه ندهید خالی از آب شود.
  • در مخزن قهوه ساز از آب سرد استفاده نمایید.
  • دفترچه راهنمای قهوه ساز را مطالعه کنید و در جای مناسبی قرار دهید تا در مواقع ضروری در دسترس باشد.
  • پس از هر بار استفاده از قهوه ساز خروجی آن را بررسی کنید تا به مرور دچار انسداد نشود.
  • در هنگام تمیز کردن قهوه ساز دو شاخه را از پریز برق جدا کنید.
  • قهوه ساز را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • نوع مصارف خانگی و صنعتی را تفکیک کنید و هر کدام را برای کارایی خودش بکار ببرید.
  • اگر در طول روز به مقدار زیاد قهوه مصرف می کنید، لازم است قهوه ساز صنعتی خریداری نمایید.
  • در طول سال حداقل دو بار فیلتر قهوه ساز را تعویض نمایید. این کار در شفافیت نوشیدنی نیز بسیار تاثیر گذار است.
  • به منظور جلوگیری از مسدود شدن مجاری خروجی قهوه ساز صافی را به طور منظم شست و شو دهید.
  • میزان قهوه مورد نیاز را مد نظر قرار دهید و از افراط و تفریط در استفاده از آن خودداری کنید.
  • در صورت بروز هر گونه ایرادی در قهوه ساز از مشاور و تعمیرکاری ماهر و با تجربه کمک بگیرید.
  • در صورت بروز هر گونه نوسان و یا اتصالی قهوه ساز را خاموش و از برق بکشید.
  • در صورت نیاز به تعویض قطعه خراب، حتماً از قطعه اورجینال استفاده کنید.
  • در صورت عدم آشنایی به امور فنی، به هیچ عنوان قهوه ساز را تعمیر نکنید و این کار را به یک فرد متخصص واگذار کنید.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع قهوه ساز

در پایان می توان گفت از فرا گرفتن نکات مقاله آموزش تعمیرات قهوه ساز نه تنها چیزی را از دست نمی دهید، بلکه باعث می شود شما در شرایط حساس بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. اما این موضوع نیز به معنا این نیست که راهنمایی و مشاوره متخصصان را بی اهمیت تلقی کنید. وجود کارشناسان خبره و با تجربه هوم خانه باعث افزایش دقت و سرعت در کار می شود. ضمن اینکه به دلیل امکان حضور آنان در منزل و محل کار در زمان و هزینه شما نیز به شکل چشمگیری صرفه جویی می شود. اعتمادی که از قِبَلِ تعهد، دلسوزی، وظیفه شناسی این مجموعه بدست می آید، رضایت مندی شما را رقم می زند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست