آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

آموزش تعمیرات جاروبرقی

در این مقاله به معرفی آموزش تعمیرات جاروبرقی و مشکلات و ایرادات متداول آن پرداخته ایم، همچنین آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی در منزل، نگهداری و نکات ایمنی حین استفاده از جاروبرقی را به شما آموزش می دهیم.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد تعمیرات جاروبرقی می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

اهمیت آموزش تعمیر جاروبرقی

جاروبرقی وسیله ای بسیار پرکاربرد برای نظافت منزل است و خراب شدن آن موجب می‌شود که کار تمیز کردن منزل دشوار شده و بسیاری از کارها عقب بیفتند. آشنایی با اجزا و قطعات جاروبرقی و همچنین ایرادات متداولی که ممکن است برای آن پیش آید می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بدون نیاز به تعمیرکار، آنها را برطرف کنید. در مقاله ای که پیش رو دارید سعی کرده‌ایم برخی از قطعات مهم این وسیله کاربردی را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین به آموزش تعمیرات جاروبرقی و روش های عیب یابی آن پرداخته‌ایم. موضوع دیگری که شرح داده‌ایم عبارت است از ایرادات متداول جاروبرقی و علت هایی که موجب بروز این مشکلات می‌شوند و اینکه چگونه می‌توانید آنها را برطرف کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده مفید واقع گردند و موفق شده باشیم که اطلاعات سودمندی را در این زمینه به شما منتقل کنیم.

معرفی قطعات جاروبرقی

جاروبرقی در واقع متشکل از مجموعه‌ای از اجزا و قطعاتی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و هر کدام از این قطعات، وظیفه ای را بر عهده دارند و در نهایت عملکرد صحیح مجموع این اجزا است که منجر به کار کردن جاروبرقی می‌شود و از کار افتادن یا آسیب دیدن یکی از این اجزا هر چند ریز، عملکرد جاروبرقی را مختل خواهد کرد. آشنایی با این قطعات و وظیفه آنها می‌تواند کمک شایانی در تشخیص ایراد جاروبرقی و عیب یابی سریع آن کند و در اکثر موارد می‌توانید با مراجعه به مقاله آموزش تعمیرات جاروبرقی این ایرادات را رفع و رجوع کنید. در ادامه می‌خواهیم برخی از قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی را معرفی کنیم.

  • بدنه جاروبرقی: بدنه جاروبرقی به عنوان محفظه در بر گیرنده اجزای آن از قبیل موتور و … است و بر روی آن کلیدهای روشن و خاموش و کلید سیم جمع کن و چراغ‌های هشدار قرار گرفته‌اند. معمولا بدنه جاروبرقی‌ها از جنس پلاستیک مقاوم و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند.
  • موتور جاروبرقی: این قطعه مهمترین قطعه جاروبرقی است که وظیفه آن مکش هوای داخل مخزن جاروبرقی است که منجر به جذب زباله ها می‌شود.
  • لوله جاروبرقی: این قسمت از جنس فلز و معمولا از جنس استیل ضد زنگ است. لوله جاروبرقی این قابلیت را دارد که بتوان طول آن را بلندتر یا کوتاه تر کرد. اصطلاحا به آن لوله تلسکوپی نیز گفته می‌شود.
  • خرطومی‌جاروبرقی: یک لوله شبیه شلنگ است که بسیار انعطاف پذیر بوده از جنس لاستیک نرم ساخته می‌شود. خرطومی‌جاروبرقی، وظیفه ایجاد خلا با استفاده از فشار هوا را دارد که در نهایت منجر به مکش زباله به داخل کیسه جارو می‌شود. خرطومی‌طراحی نمودن آن جهت افزایش قدرت مانور کاربر است.
  • سیم جمع کن جاروبرقی: قسمتی از جاروبرقی است که سیم برق را در داخل خود نگه می‌دارد. این قسمت وظیفه محافظت از سیم برق در مواقع عدم استفاده از جاروبرقی را دارد.
  • فیلتر جاروبرقی: از لایه های اسفنجی تشکیل شده است و وظیفه تصفیه هوای ورودی به جاروبرقی را دارد. فیلتر با جدا کردن گرد و غبار از هوای مکیده شده به داخل جاروبرقی، هم از موتور در برابر نفوذ گرد و خاک محافظت می‌کند و هم از بازگشت دوباره گرد و خاک به محیط اطراف جلوگیری می‌کند.
  • کیسه جاروبرقی: کیسه قسمتی از جاروبرقی است که زباله های جمع آوری شده توسط جارو، در داخل آن جمع آوری می‌شوند. این کیسه ها از نوع دائمی‌یا یک بار مصرف هستند و معمولا کیسه هایی که بر روی انواع جاروبرقی ها تعبیه می‌شوند دائمی ‌و از جنس میکرو فیلتری هستند.
  • برس جاروبرقی: به انتهای لوله جاروبرقی متصل است و بر روی زمین کشیده می‌شود تا زباله ها را جذب کرده و به داخل کیسه هدایت کند.
  • ترموستات جاروبرقی: این قطعه یکی از قطعات مهم جاروبرقی است. وظیفه ترموستات این است که اگر جاروبرقی داغ شد، به طور اتوماتیک آن را خاموش کند و از سوختن موتور جلوگیری نماید.
  • برد جاروبرقی: این قطعه در واقع همان مغز جاروبرقی است که فرمان انجام تمام کارها را به سایر قطعات صادر می‌کند.
  • فن جاروبرقی: هنگام بررسی آموزش تعمیرات جاروبرقی توجه داشته باشید که این قطعه بلافاصله بعد از روشن شدن موتور جاروبرقی، روشن می‌شود و با کاهش فشار هوای داخل جاروبرقی موجب ایجاد خلا در داخل آن و در نتیجه مکش زباله به سمت مخزن جاروبرقی می‌شود.
  • انواع سری ها و پارویی های جاروبرقی: جزو لوازم جانبی جاروبرقی می‌باشند که هر کدام از آنها برای جارو کشیدن به مکان های خاصی از جمله گوشه ها و.. به کار می‌روند.

معرفی قطعات در زمان تعمیر جاروبرقی

آموزش تعمیرات قطعات جاروبرقی

همانطور که مشاهده کردید هر یک از اجزای جاروبرقی از ریز و درشت آن، وظیفه ای بر عهده دارند و در صورتی که هر کدام از آنها آسیب ببینند یا دچار اختلالی شوند مطمئنا عملکرد کلی جاروبرقی را نیز تحت تاثیر قرار داده و حتی در برخی موارد ممکن است موجب آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی و سوختن آن نیز شوند. هنگام بررسی آموزش تعمیرات جاروبرقی در نظر داشته باشید که Homekhane به عنوان یک نمایندگی تعمیرات انواع جاروبرقی با به کارگیری تعمیرکاران حرفه ای آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات در این زمینه می‌باشد. از جمله خدماتی که هوم خانه در زمینه تعمیر قطعات جاروبرقی انجام می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عیب یابی دقیق و سریع جاروبرقی توسط تکنسین های حرفه ای؛
  2. سرویس و روان کاری موتور جاروبرقی؛
  3. تعویض اجزای ظاهری جاروبرقی که ممکن است شکسته یا در اثر برخورد به جایی آسیب دیده باشند از جمله لوله جاروبرقی، خرطومی، چرخ جاروبرقی و…
  4. تعویض یا تعمیر اجزای الکتریکی و داخلی جاروبرقی از جمله بلبرینگ ها، زغال ها، کلکتور و فن و…
  5. تعمیر برد جاروبرقی.

علل متفاوتی می‌توانند موجب از کار افتادن یکی از اجزای جاروبرقی شوند و یا کیفیت عملکرد جاروبرقی را پایین آورند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی ایرادات متداولی که ممکن است برای جاروبرقی به وجود آید و علل بروز این مشکلات بپردازیم و همچنین راهکارهای برطرف کردن این ایرادات را بیان کنیم. بنابراین شما را دعوت می‌کنیم ادامه آموزش تعمیرات جاروبرقی را مطالعه بفرمایید.

مشکلات و ایرادات متداول جاروبرقی

هر کدام از لوازم خانگی حتی اگر بهترین کیفیت را دارا باشند و معروف ترین برند را داشته باشند، روزی ممکن است بنا به دلایلی دچار خرابی شوند. جاروبرقی نیز جزو لوازم پر کار منزل است و احتمال دارد روزی دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. در بسیاری از موارد، ایراد به وجود آمده بسیار جزئی است و فقط با یک بررسی ساده می‌توانید آن را برطرف کنید. شناخت ایرادات متداول جاروبرقی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید آن را به سرعت عیب یابی کرده و به راحتی تشخیص دهید که آیا نیاز به بررسی آن توسط تعمیرکار هست یا خیر. در این قسمت از آموزش تعمیرات جاروبرقی به معرفی برخی از مهمترین و متداول‌ترین ایرادات جاروبرقی می‌پردازیم:

  • جاروبرقی روشن نمی‌شود؛
  • جاروبرقی در حین کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند؛
  • قدرت مکش جاروبرقی کاهش یافته است؛
  • جاروبرقی در هنگام کار کردن بوی سوختگی تولید می‌کند؛
  • برس جاروبرقی نمی‌چرخد؛
  • جاروبرقی در حین کار کردن خاموش شده است؛
  • جاروبرقی بیش از حد گرم شده و یا در اصطلاح داغ کرده است؛
  • چرخ جاروبرقی شکسته است؛
  • جاروبرقی بوی بدی می‌دهد؛
  • موتورجاروبرقی جرقه می‌زند.

قطعا بروز هر کدام از این مشکلات دارای یک علت خاص است که با شناسایی و برطرف کردن آن، ایراد جاروبرقی هم حل می‌شود. در ادامه به بررسی علل مختلفی که موجب بروز مشکلات ذکر شده می‌شوند می‌پردازیم و همچنین روش های تعمیر آنها را نیز بیان می‌کنیم.

آموزش تعمیرات و رفع ایرادات و مشکلات جاروبرقی

ایرادات رایج جاروبرقی را بیان کردیم. گام اول برای حل و فصل این ایرادات، عیب یابی و شناسایی علت بروز آنها می‌باشد. و گام دوم داشتن شناخت کافی درباره چگونگی تعمیرات دستگاه است. این قسمت از آموزش تعمیرات جاروبرقی مربوط به شرح علل بروز مشکلات جاروبرقی و روش های انجام تعمیرات آن می‌باشد.

چرا جاروبرقی روشن نمی‌شود؟

دلایل مختلفی را می‌توان نام برد که می‌توانند باعث شوند جاروبرقی شما روشن نشود که در این بخش از آموزش تعمیرات جاروبرقی به بررسی این دلایل می‌پردازیم. یکی از علت های بسیار پیش پا افتاده که شاید آن لحظه به فکرتان هم نرسد خرابی پریز و عدم وجود جریان برق در آن می‌باشد. بنابراین قبل از اینکه از روشن نشدن جاروبرقی کلافه شوید، پریز برق را بررسی کنید یا از پریز دیگری استفاده کنید. اگر پریز هیچ ایرادی ندارد، دو شاخه جاروبرقی و سیم رابط و همچنین سیم جمع کن آن را بررسی کنید. ممکن است جریان برق به جاروبرقی منتقل نشده و همین امر موجب شود تا دستگاه روشن نشود از علل دیگر بروز این مشکل خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی است می‌توانید به وسیله یک اهم متر از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر ایراد از کلید باشد احتمالا باید آن را تعویض کنید.

اگر موارد ذکر شده را بررسی کردید و اکنون مطمئن هستید که جریان برق به جاروبرقی می‌رسد ولی دستگاه روشن نمی‌شود به سراغ بررسی موارد جدی تر بروید. دلیل دیگر روشن نشدن جاروبرقی این است که مدار سری جاروبرقی قطع شده است. روش عملکرد مدار جاروبرقی این گونه است که چنانچه یکی از قطعات خراب شوند، سایر قطعات نیز از کار می‌افتند. در این مرحله لازم است اتصالات مدار را بررسی کنید و اگر دچار قطعی شده است آن را برطرف نمایید. اگر بعد از بررسی تمامی‌مواردی که ذکر شد به نتیجه ای نرسیدید به سراغ بررسی موتور جاروبرقی بروید. ممکن است موتور آن سوخته باشد.

چرا جاروبرقی در حین کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند؟

بخشی از آموزش تعمیرات جاروبرقی مربوط به صدای زیاد این دستگاه است. جاروبرقی یکی از لوازم برقی پر سر و صدا است. اما گاه ممکن است متوجه تولید صدای گوش خراش از جاروبرقی خود شوید. این مشکل می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد. یکی از علل تولید صدای بیش از حد توسط جاروبرقی کثیف بودن فیلتر آن و پر بودن کیسه جاروبرقی می‌باشد. فیلتر ها را بررسی کنید و اگر کثیف هستند آنها را شسته و خشک کنید و بر سر جای خود قرار دهید و اگر فکر می‌کنید باید آنها را تعویض کنید نسبت به این عمل اقدام نمایید کیسه را نیز تخلیه کنید و پس از شستشو، دوباره بر سر جای خود قرار دهید و اگر از کیسه ها و پاکت های یک بار مصرف استفاده می‌کنید، آن را تعویض کنید. دلیل دوم می‌تواند گرفتگی لوله جاروبرقی یا خرطومی‌باشد. در این حالت، جاروبرقی را خاموش کنید و جسم گیر کرده در داخل لوله را خارج کنید.

قطعه دیگری که باید بررسی شود فن جاروبرقی است. ممکن است صدای زیاد جاروبرقی ناشی از خرابی یا شکستگی فن باشد. حتی کثیف بودن فن و سست بودن جای آن نیز ممکن است صدای زیادی را تولید کند. محفظه جاروبرقی را بردارید و فن را بررسی کنید گرد و غبار آن را تمیز کنید و اگر احیانا زباله‌‌ای در داخل آن گیر کرده است آن را خارج کنید. اگر فن شکسته است نسبت به تعویض آن اقدام کنید. توجه داشته باشد که هنگام تعویض قطعات جاروبرقی حتما از قطعات اورجینال استفاده کنید. دلیل دیگری که ممکن است عامل تولید صدای زیاد جاروبرقی باشد، بلبرینگ های موتور جاروبرقی هستند. بلبرینگ‌ها را نیز تمیز کرده و در صورت نیاز آن‌ها را روغن کاری کنید و اگر فرسوده یا شکسته شده‌اند آن‌ها را تعویض کنید. برای انجام صحیح این کار می‌توانید از آموزش تعمیرات جاروبرقی بهره بگیرید.

چرا قدرت مکش جاروبرقی کاهش یافته است؟

معمولا کیفیت عملکرد جاروبرقی را با میزان قدرت مکش آن می‌سنجیم و بیان می‌کنیم. اگر جاروبرقی شما دیگر آن کیفیت سابق را ندارد و مکش آن کم شده است می‌توانید با مطالعه این بخش از آموزش تعمیرات جاروبرقی، علت کاهش قدرت مکش جاروبرقی را شناسایی کرده و آن را برطرف سازید. در گام اول تنطیمات مکش جاروبرقی را بررسی کنید، ممکن است نا خواسته آن را در حالت مکش کم تنظیم کرده باشید. در این صورت فقط با انجام تنظیم صحیح و انتخاب قدرت مکش دلخواه، مشکل شما حل خواهد شد. یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است موجب کاهش مکش جاروبرقی شود، پر بودن کیسه جاروبرقی است. دقت داشته باشید که همیشه تعویض کیسه را به موقع انجام دهید تا مشکلاتی از این قبیل را به وجود نیاورد. دلیل دیگر، کثیف بودن فیلتر جاروبرقی می‌باشد که توان گردش هوای جاروبرقی را کم می‌کند

زمانی که گردش هوای مناسب در جاروبرقی برقرار نباشد دیگر جاروبرقی آن مکش قبل را نخواهد داشت. فیلتر ها را بررسی کنید و نسبت به شستشو و یا تعویض آنها اقدام فرمایید ملاحظه خواهید کرد که مکش جاروبرقی شما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. گرفتگی لوله خرطومی‌و یا گرفتگی برس جاروبرقی نیز می‌تواند مکش جاروبرقی را با مشکل مواجه کند. بهتر است این موارد را بررسی کنید. گاه ممکن است زباله هایی چون توده مو یا نخ و … موجب گرفتگی راه گردش هوا شود. اگر با هیچ کدام از این علت ها روبه رو نیستید، نشتی هوا به داخل جاروبرقی را نیز بررسی کنید. اگر بنا به هر دلیلی مثلا شکسته بودن لوله جاروبرقی، سوراخ یا پاره بودن خرطومی، درست جا نیفتادن محفظه و یا هر دلیل دیگری، هوای بیرون به داخل جاروبرقی نفوذ کند مکش دستگاه کم می‌شود.

 جاروبرقی در هنگام کار کردن بوی سوختگی تولید می‌کند؟

اگر جاروبرقی شما بوی سوختگی می‌دهد آن را به عنوان هشداری مهم تلقی کنید و سریعا علت این موضوع را بیابید و در صدد برطرف کردن آن برآیید. با ما در آموزش تعمیرات جاروبرقی همراه باشید تا با علت‌های تولید بوی سوختگی و راهکار های رفع آن آشنا شوید. ساده ترین علت ایجاد بوی سوختگی توسط جاروبرقی پر بودن کیسه آن می‌باشد. اگر کیسه جاروبرقی بیش از حد پر شده باشد، جاروبرقی مجبور است با قدرت بیشتری کار کند و همین امر موجب داغ شدن موتور جاروبرقی شده و در نتیجه بوی سوختگی احساس خواهید کرد. در این حالت، برای برطرف کردن بو، کافی است کیسه را تخلیه کنید. مسیر گردش هوا را نیز بررسی کنید. گرفتگی لوله جاروبرقی، گرفتگی خرطومی‌و کثیف بودن فیلتر جاروبرقی را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. و در صورت وجود گرفتگی، آن را برطرف کنید.

قطعه دیگری که می‌تواند در تولید بوی سوختگی توسط جاروبرقی دخیل باشد تسمه جاروبرقی است. پاره شدن تسمه یا در آمدن آن از جای خود موجب ایجاد بوی سوختگی است پس محفظه جارو را باز کنید و ببینید که آیا تسمه در جای خود قرار دارد یا خیر. اگر تسمه نیاز به تعویض دارد نسبت به این کار اقدام کنید. اتصال مدار های الکترونیکی جاروبرقی و همچنین سوختن فیوز جاروبرقی نیز از دلایل دیگر ایجاد بوی سوختگی هستند. این قسمت ها را نیز با استفاده از مولتی متر بررسی کنید و اگر ایراد از یکی از این قطعات است، آنها را تعمیر یا تعویض کنید. و در نهایت احتمالا این بوی سوختگی به دلیل سوختن موتور جاروبرقی و یا نیم سوز شدن آن است در این صورت آموزش تعمیرات جاروبرقی به شما توصیه می‌کند با یک متخصص مشورت کنید و اگر موتور قابل تعمیر است این کار را انجام دهید ولی اگر موتور کاملا سوخته و تعمیر آن مقرون به صرفه نیست بهتر است از تعمیر آن صرف نظر کنید.

چرا جاروبرقی در حین کار کردن خاموش می‌شود؟

دلایل مختلفی می‌توانند موجب خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شوند که در این قسمت از آموزش تعمیرات جاروبرقی، به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم. اگر جاروبرقی شما در حین کار کردن به طور ناگهانی خاموش شد بهتر است ابتدا مطمئن شوید که اتصال به برق جاروبرقی قطع نشده باشد. عواملی چون کنده شدن دو شاخه از پریز برق، پاره شدن سیم رابط جاروبرقی و یا حتی قطع شدن لحظه ای برق ساختمان می‌توانند موجب قطع شدن جریان برق جاروبرقی و خاموش شدن آن گردند. دلیل دیگر خاموش شدن جاروبرقی فعال شدن ترموستات جاروبرقی در اثر افزایش دمای جاروبرقی می‌باشد. دلایل گرم شدن بیش از حد جاروبرقی را در ادامه بیان خواهیم کرد. البته در برخی موارد هم ممکن است خود ترموستات خراب باشد که در این حالت باید آن را تعمیر و در صورت لزوم تعویض کنید. و در نهایت علت دیگر این ایراد نیم سوز شدن موتور جاروبرقی می‌باشد.

چرا جاروبرقی بیش از حد گرم می‌شود؟

هر ایرادی که برای جاروبرقی به وجود می‌آید علتی دارد و در این بخش از آموزش تعمیرات جاروبرقی می‌خواهیم به بررسی علل داغ شدن جاروبرقی بپردازیم. زمانی که جاروبرقی داغ شده است احتمالا موتور آن در معرض خطر است پس به سرعت علت این امر را یافته و آن را برطرف کنید. اولین نکته ای که باید مطرح کنیم این است که استفاده مداوم از جاروبرقی برای مدت طولانی مثلا بیش از نیم ساعت، موجب آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد. اگر مدت زیادی است که جاروبرقی شما روشن است و اکنون شاهد داغ شدن آن هستید، آن را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. در این حالت احتمال دارد ترموستات جاروبرقی شما در اثر کار کردن طولانی مدت آسیب دیده باشد. با استفاده از یک اهم متر سلامت ترموستات را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

پر بودن کیسه زباله، کثیف بودن بیش از حد فیلتر و بسته بودن راه‌های گردش هوا نیز ممکن است به موتور جاروبرقی فشار وارد کرده و موجب داغ شدن آن شوند. پس هر یک از آنها را بررسی و برطرف کنید. در گام بعدی سلامت فن جارو رقی را بررسی کنید. محفظه جاروبرقی را باز کنید و ببینید که آیا با روشن کردن جاروبرقی، فن آن کار می‌کند یا خیر. اگر پاسخ شما «خیر» است، پس فن جاروبرقی شما باید عوض شود. خرابی برد جاروبرقی نیز دلیل دیگر داغ شدن جاروبرقی است. اگر برد خراب باشد حتی اگر ترموستات درست عمل کند، موتور جاروبرقی فرمانی از برد نگرفته و خنک نخواهد شد. و نهایتا احتمال دارد موتور جاروبرقی نیم سوز شده باشد. که در این صورت بهتر است آن را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.

چرا جاروبرقی بوی بد می‌دهد؟

جاروبرقی وسیله ای است که زباله ها را جمع کرده و آنها را به داخل مخزن خود هدایت می‌کند برخی از زباله‌ها احتمال فاسد شدن و گندیدن را دارند. بنابراین اگر از جاروبرقی شما بوی بدی به مشمامتان می‌رسد جای هیچ گونه نگرانی نیست و این دستگاه دچار هیچ گونه ایراد فنی نشده است. احتمالا چیزی مانند تکه میوه، غذا و… را جارو کرده اید که اکنون در داخل کیسه جاروبرقی گندیده است. توصیه آموزش تعمیرات جاروبرقی در این شرایط به شما این است که کیسه و همچنین فیلتر جاروبرقی را از جای خود جدا کرده و تمیز بشویید و خشک کنید و سپس دوباره سر جای خود قرار دهید. اگر بوی بد هنوز برطرف نشده است می‌توانید یک قرص خوشبو کننده در داخل جاروی خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از فیلترهای معطر متناسب با مدل جاروبرقی خود نیز استفاده کنید.

چرا موتور جاروبرقی جرقه می‌زند؟

یکی دیگر از مشکلات احتمالی جاروبرقی، جرقه زدن آن است که در این قسمت از آموزش تعمیرات جاروبرقی به بیان دلایل بروز این مشکل می‌پردازیم. وجود نوسانات برق و یا اتصالی در مدار جاروبرقی یکی از علت های احتمالی است که باید بررسی شود. دلیل دیگر سوختن موتور می‌باشد که باعث تولید جرقه های قرمز رنگ خواهد شد و دلیل سوم که متداول ترین دلیل جرقه زدن است، کوتاه شدن طول زغال های جاروبرقی می‌باشد که با تعویض زغال های موتور جاروبرقی، که کار خیلی سختی هم نیست، منتفی می‌شود.

عوامل بسیاری در افزایش یا کاهش طول عمر و همچنین میزان بازدهی وسایل برقی دخیل هستند. این امر در مورد جاروبرقی هم کاملا صحت دارد. شاید تکرار یک شیوه استفاده نادرست و یک عادت غلط در به کار گیری جاروبرقی باعث شود طول عمر آن کاهش یابد. در ادامه آموزش تعمیرات جاروبرقی می‌خواهیم درباره نحوه نگهداری جاروبرقی و استفاده صحیح و اصولی از آن صحبت کنیم. شما را به مطالعه این بخش حساس و پر اهمیت دعوت می‌کنیم.

آموزش نحوه نگهداری از جاروبرقی

استفاده از هر وسیله ای اصولی دارد و کاربرد اصولی جاروبرقی موجب می‌شود یک جاروبرقی سالیان طولانی مهمان خانه شما باشد بدون آنکه نیازی به تعمیر داشته باشد. قطعا با مطالعه نکات مربوط به نحوه نگهداری از جاروبرقی در این بخش آموزش تعمیرات جاروبرقی اطلاعات سودمندی برای شما یادآوری خواهد شد. از جمله اینکه:

  • جاروبرقی را برای مدت طولانی روشن نگه ندارید: اگر کار نظافت و جاروکشی شما طولانی است، جاروبرقی را هر یک ربع یک بار خاموش کنید تا استراحت کند و خنک شود.
  • کیسه یا مخزن جاروبرقی را زود به زود تخلیه کنید: همانطور که در بخش های قبلی نیز مطالعه نمودید، پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی ممکن است موجب ایجاد بسیاری از مشکلات در آن گردد.
  • فیلتر های جاروبرقی را تمیز نگهدارید: فیلتر ها برای تصفیه هوا در جاروبرقی تعبیه شده‌اند و همواره مکان انباشته شدن گرد و غبار هستند. با تمیز نگه داشتن فیلتر ها، عمر جاروبرقی خود را افزایش خواهید داد.
  • هیچ وقت اشیای تیز مانند تکه های شیشه شکسته را جارو نکنید: این اشیا ممکن است موجب پاره شدن کیسه شده و گردش هوای جاروبرقی را با مشکل مواجه کند.
  • اگر جاروبرقی شما برای مکش آب طراحی نشده است هرگز مکان خیس را با آن جارو نکنید: این کار می‌تواند آسیب جدی به موتور جاروبرقی برساند.
  • جاروبرقی را به آرامی‌حرکت دهید و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کنید: در هنگام جارو کشیدن، جاروبرقی را به صورت ناگهانی به این سو و آن سو نکشید. ممکن است با این کار جاروبرقی شما به جایی یا چیزی برخورد کرده و آسیب ببیند.
  • برای جدا کردن دوشاخه از پریز برق، هرگز سیم جاروبرقی را نکشید؛ با این کار ممکن است سیم رابط جاروبرقی شما آسیب ببیند.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع جاروبرقی

این مقاله که تحت عنوان آموزش تعمیرات جاروبرقی ارائه شد به منظور معرفی قطعات جاروبرقی و وظایفی که هر کدام از این قطعات بر عهده دارند در اختیار شما قرار داده شده است. همچنین سعی کردیم در آن، مشکلات متداول جاروبرقی و علل بروز آنها را بیان کنیم و به توضیح راهکار هایی برای برطرف سازی این مشکلات پرداختیم. امیدواریم این مطلب مثمر ثمر بوده باشد و با مطالعه آن بتوانید جاروبرقی خود را عیب یابی و تعمیر کنید.

اگر ایرادی که برای جاروبرقی شما پیش آمده است یک ایراد جدی است و حتی با کمک مطالب ارائه شده در آموزش تعمیرات جاروبرقی نیز نتوانستید این ایراد را برطرف کنید، می‌توانید از هوم خانه کمک بگیرید. تعمیرکاران متخصص هوم خانه در اسرع وقت، ایراد جاروبرقی شما را شناسایی کرده و آن را تعمیر می‌کنند. در ضمن مطمئن باشید که تمامی‌خدمات ارائه شده توسط هوم خانه تضمینی بوده و از قطعات اورجینال به عنوان جایگزین قطعات آسیب دیده که غیر قابل تعمیر هستند استفاده خواهد شد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست